Peters första arbetsdag!!

Idag var det Peters första arbetsdag jag däremot har ju varit mammaledig hela 3 dagar nu ända från den 1 mars... ja det känns inte som någon skillnad eftersom det är jag som ändå gjort det mesta med Herman fast Peter har varit hemma om dagarna, han har väl fixat med allt annat men det är skönt att han nu fått börja jobba speciellt för den ekonomiska biten... Så vad har då jag och Herman och Cilla pysslat med idag då, jag och herman var en sväng till mitt jobb på förmiddagen dom blev jätte glada av att se oss både personal och boenden... så det var skoj att träffa dom!!!

Sen gick vi hem och åt lunch och sedan var vi ut på en promenad med Cilla och Herman han sov ute i vagnen idag hela 2.5 timme så han var ovanligt pigg nu på kvällen han brukar vanligtvis slockna vid halv åtta men vet ej om han somnat än eller tror han somnade alldeles nyss för han låg i sin säng och pratade och nu är det verkligen tyst där inne... ska gå och kika på honom... japp han sov, han somnar ju själv nu men kan hända att jag måste springa in till honom lite då och då... för vissa kvällar är han lättsövd och vissa inte och som ikväll då började han att gråta och gnälla så fort jag gick ut men jag försöker att låta bli att gå in på en gång när han gnäller men blir han riktigt ledsen då går jag på en gång det är alldeles för svårt att låta bli... Men det brukar gå bra han gnäller lite och sen somnar han... nu gnällde han några gånger och grinade lite så jag fick gå in och sedan ut igen men inte kör jag med fem minuters metoden det är inte mamma Hanna redo för än... så mycket som jag missat med min lille kille dom första två månaderna tänker jag ta igen allt och lite till och då får han bli lite bortskämd skyll på mig men så känner jag!!!

Annars så är allt bra med mig känns konstigt att jag inte behöver gå och ta prover lika ofta nu ska först vecka 12 och ta prover igen och sedan den 23 mars till gällivare på ul på hjärtat, fråga mig inte varför dom ska göra ett till ul när dom nyss gjort ett i gbg men tror det är min läkare i gällivare som vill göra det för hans egen skull, han vill väl känna att han har lite koll på mig och med tanke på att det inte är någon biopsi förrän i maj så känns det tryggt med att dom ska göra ul igen.... det är bara bra att dom har koll på mig!!! Jag promenerar för fullt och cyklar på våran motionscykel hoppas att det ska visa resultat på vågen men i helgen höll jag mig inte så mycket till min diet men det blir ju så när man åker bort... men nu till helgen blir det endast popcorn och kanske sockerfri saft... hi hi hi men popcorn är ju supergott!!!

Ikväll är det desperate housewifes ni missar väl inte det?

Det tänker inte jag göra för jag älskar denna serien man får aldrig nog av den, det är den nästa serien jag ska börja samla på... hi hi hi jag älskar serier och jag älskar att kunna ha dom hemma, det hela började med att jag började samla på vänner och till slut när jag hade alla avsnitt av vänner så började jag att fundera vilken serie som jag skulle börja samla på sen... det blev sex and the city hela den serien fick jag när jag låg som sjukast på sahlgrenska och den serien fick mig att må bra och känna hopp!!! Serier gör så man slipper tänka för en stund man åker med in i andras världar och bekymmer och glömmer helt bort sina egna bekymmer för ett tag även om man ligger på ett sjuhus med tusen sladdar och undrar om man ska hinna få ett nytt hjärta!!!

Sen jag kom hem började jag att kolla one three hill dom nya avsnitten som går på söndagar fem över sex.... så då bestämde jag mig för att börja samla på den serien nu har jag upp till säsong 4 och det är säsong 6 dom visar på tv så snart är jag ikapp. Ja både jag och peter samlar på beckfilmerna tillsammans eftersom vi båda gillar beck och vi har sett alla beckfilmer men dom är så bra så dom kan man se igen.

Nåja nu ska jag gå och lägga mig i soffan och invänta dp.... ha det fint, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Angie

Nä guu nej, och tyr är väl det. Är nästan roligare nu när det är full rulle än när har var mini bebis och bara sov =P



Jag drack också en massa kolsyrat vatten när jag gravid, det också pga halsbrännan :-) Synd att man inte kom på att köpa sig en sodastream då =P fast då hade vi ju iofs inte fått en nu.. hehe..

Kraam!

2009-03-03 @ 20:50:07
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Angie

Nä guu nej, och tyr är väl det. Är nästan roligare nu när det är full rulle än när har var mini bebis och bara sov =P



Jag drack också en massa kolsyrat vatten när jag gravid, det också pga halsbrännan :-) Synd att man inte kom på att köpa sig en sodastream då =P fast då hade vi ju iofs inte fått en nu.. hehe..

Kraam!

2009-03-03 @ 20:50:19
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Angie

Nä guu nej, och tyr är väl det. Är nästan roligare nu när det är full rulle än när har var mini bebis och bara sov =P



Jag drack också en massa kolsyrat vatten när jag gravid, det också pga halsbrännan :-) Synd att man inte kom på att köpa sig en sodastream då =P fast då hade vi ju iofs inte fått en nu.. hehe..

Kraam!

2009-03-03 @ 20:50:21
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0