Morgonpigg!!!

Måste man vara med en liten Herman i huset :) Idag väckte han sin mamma redan tjugo över fem men då har han sovit hela natten har nu slutat ge välling på natten och än så länge går det bra men då vaknar han ju väldigt tidigt på morgonen men ibland har man tur och då somnar han om ett tag efter att han ätit välling men idag var han super pigg... så jag gav upp var bara att stiga upp men hade lagt mig redan vid tio igår ha ha ha känner mig som en pensionär men vad ska man göra man har ju inget val!!! Det är ändå mysigt att vara med sin lille kille... vid åtta går vi väl ut på en promenad för då kan jag tänka mig att han är trött och vill sova... sedan när vi kommer in och om Herman fortfarande sover ska jag vila lite försöka iaf :)

Idag har jag inga planer och det är skönt blir väl att promenera och kanske gå till affären och handla lite mat och blöjor.
Peter är och jobbar han började igår klockan 15 och slutar idag klockan 15. Så vi har sovit själv hela natten men det går så bra jag har ju min vakthund som sagt ;)

Igår var vi ute i massor, jag, Peter, Herman och Cilla gick ut på en promenad så Herman skulle få åka pulka då mötte vi Katta och Tova som skulle iväg och åka skidor och sedan grilla så vi begav oss hem för att ge Herman lunch och sedan åkte vi oxå dit men vi åkte bil :) det hade Affe och Lilly oxå gjort... det var härligt inte alls nå kallt våren kanske är på väg iaf vårvintern är här, häääärligt!!!!

När vi kom hem gav jag mellanmål till herman och sedan vid tre tiden gick jag, herman och Cilla till konsum för att handla lite.... när vi kom hem sov herman i vagnen nån timme och jag fick tid till att laga mat. På kvällen kom hermans farmor och fördrev tiden med oss det var trevligt då gick tiden fortare... är lite trist ibland att vara själv så länge som ett dygn men tur att jag har Herman och cilla vet inte vad jag skulle göra utan dom :)

Herman han är en riktig busunge, han kommer bli en riktig emil som hittar på en massa hyss det tror jag... redan har han börjat... jag vände ryggen till en sekund idag och fort var han vid våran hylla i vardagsrummet och slet ner ett glas som gick sönder tur att han inte skadade sig men jag var där fort och tog bort honom... nu sitter han i sin gåstol och börjar bli smått less så jag ska gå med honom till sitt rum och leka lite.... nu har han börjat slita ner pappas böcker... oj oj måste gå, ha det fint, kram kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0