Med blandade känslor...

Det var med blandade känslor jag tittade på liv och död igår... det kändes bra samtidigt som allt som hänt dök upp... tiden då jag var sjuk, alla känslor som man hade och hur overkligt allt kändes. Jag kände igen mig många gånger i vad han sa speciellt det med att man blir en ny människa efter operationen det håller jag helt och hållet med om.
Jag fick mitt liv tillbaka, jag fick en andra chans. Jag är mycket tacksam över det och kommer alltid vara det.

Läkaren som satt i vit rock och pratade i början om Stig om han skulle få bli transplanterad är min läkare thomas giljam, han har jag träffat även som sjuk. Han var den läkaren som fick oss att skratta och känna hopp för framtiden när allt var så mörkt!!! Bakom honom satt en koordinator som jag brukar ringa när jag har frågor osv. Hon är jätte snäll, ja jag trivs med all sjukhuspersonal på sahlgrenska dom är så glada och snälla och verkligen en del av mitt liv.
Läkaren som gjorde biopsi har även gjort biopsi på mig så han har jag träffat endel gånger, många sjuksköterskor som var med har jag träffat och dom har tagit väl hand om mig och min familj :) Kirurgen som pratade med koordinatorn om det skulle bli operation fast Stig låg inne är samma kirurg som opererat mig, han har även kommit och berättat för mig och Peter hur ett hjärtbyte går till... skulle jag minnas skulle jag skriva här men den som vill veta mer och känner Peter får fråga han för jag minns inte allt :)

Nåja idag har det varit en bra dag.... fast Herman vaknade redan fem över fem oj oj vad trött jag var men det var bara att stiga upp för han somnade inte om fast vi låg och försökte i ca en timme. Men men vad gör man inte för sin lille älskling. Så vi gick ut på morgonpromenad redan vid halv åtta för då var Herman super trött, det var jag oxå men vad gör man inte för att få lite motion... och så för Cillas skull. Jag har även städat hela lägenheten idag jag känner mig så stolt sedan när Peter kom hem från jobbet så var vi och handlade och sen lagade han mat åt oss... sedan åkte han med Herman till Hermans farmor och farfar och jag fick vila det behövdes för jag var så trött efter en sådan effektiv dag men det är skönt iaf :)

Till Ida: bra att du påminde mig om bilderna kommer lägga upp dom nu för har redan hunnit knäppa passade på idag när rummet var nystädat ;) Ja vi måste ses till påsk, Herman hinner ju bli stora killen annars :) Kram kram.

Så nu ska jag kolla så ska det låta med min älskling och den lille han sover.... ha det fint, kram kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0