Jag minns...

Jag har alltid sagt att jag inte minns så mycket från den tiden då mormor var frisk, då det var stora middagar med hela släkten samlad hos mormor och olle. Jag minns väl inte direkt precis hur mormor var som person då förrutom att hon var glad och gillade att ha oss barnbarn och barn hos sig. Men i torsdagskväll satt mina mostrar och min mamma och gick igenom bilder och en massa annat som mormor hade sparat på. Då hittade jag teckningar som vi barnbarnen hade ritat åt henne och till och med jag hade ritat två teckningar fast jag kanske bara var kring 4-5 år. Men fina teckningar var det :) Då minns jag det lilla rummet på ringvägen där man alltid satt och fördrev tiden innan maten var färdig, man ritade, läste serietidningar eller helt enkelt bara lekte.

Jag minns även källaren på ringvägen där fanns det ett lekrum med många fina dockor och en massa annat roligt, jag och min kusin Johan kunde leka där nere i flera timmar och vad skoj vi hade. Hittade en bild på mig när jag badade i mormor och olles badkar och då kom jag ihåg att alltid när vi var hos mormor och olle så ville jag alltid bada badkar. Eftersom vi inte hade något eget badkar hemma.
Där så roligt när jag minns lite mer saker och jag älskar att titta på gamla bilder och vet ni vad Herman är lik sin mamma när jag ser mig när jag va liten kan man tro att det är samma unge fast jag hade då klänning och Herman inte ;)

Igår var jag och Jennie med Herman och Alicia i Torneå i den nya gallerian, oj vad skoj vi hade och det blev en massa påsar :) Kläder till både mig och Herman inte så jätte mycket till mig men en del iaf, mycket till Herman pyjamaser, byxor och tröjor i storlek 80. Han börjar snart växa ut 74... men endel 74 kan han ha ännu. Men det gick iaf hur bra som helst igår vi har då så snälla barn, Herman var lite less där ett tag men det gick över men han sov inte mycket på hela dagen igår... men humöret var rätt bra ändå.

Så allt är bra med mig och med lille Herman, nu är Peter här i sangis med och idag blir det Ikea och då ska Herman vara med sin mormor blir lugnast så :) eftersom vi ska handla endel stora grejjer så blir det enklast så. Nåja nu ska jag gå och ge gröt åt Herman. Ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0