Dom har haft tur!!!

Igår pratade jag i telefon med Vilma (för er som inte vet, Vilma är min systerdotter som är 6 år), vi pratade i mer än en halvtimme och oj vad hon surrade om allt möjligt. Hon förklarade för mig att jag måste säga till Peter att han inte får snusa för snus är farliga saker också sa hon: men vet han inte om det han är ju vuxen ha ha ha, jag försökte förklara för henne att han vet om det men att han är beroende av det. Att människor blir det av snus och cigaretter och då har dom svårt att sluta. Då säger hon ja jag tycker att snus och cigaretter är farliga saker för det finns människor som har dött av det och jag tycker inte att farliga saker borde få finnas... så sant så hon är klokare än endel vuxna ibland :)

Till slut kom vi in på min sjukdom, det började med att Vilma tog upp det när jag låg i Gällivare så här sa hon: I det där landet där dom gav dig blod? (vilma tror att bara för att det är långt till ett ställe så är det ett annat land) ;) I gällivare svarade jag, ja sa hon det sjukhuset var inget bra! Jag försökte förklara för henne att dom i Gällivare har inte samma resurser och erfarenheter som dom i Göteborg det var därför jag blev skickad dit sedan. Vilma frågar då varför jag blev sjuk, jag sa till henne att min farbror hade samma sjukdom som mig så därför fick jag den, då säger vilma dom som inte haft denna sjukdom dom har haft tur, tillexempel min pappas farfar han har haft tur för han är jätte gammal och han har inte haft den sjukdomen :)

Så söt hon är, oj oj vad jag längtar efter dom nu... ja Vilma är en tjej med många funderingar och en riktig livsnjutare jag tror att hon kommer förändra världen med något riktigt stort en vacker dag... Ibland kan man inte tro att hon bara är 6 år sådana funderingar som hon har ibland... så söt hon är!!!

Här var hon inte gammal men tänk det känns som nyss fast det är några år sedan :)


Vilma är på väg att erövra världen vänta ska ni få se ;)
Kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Inget att tacka för! :)



Jo Wilma somnade själv igår 2 gånger. En på dagen och sen på kvällen. Utan problem :) Inte ens ett pip, hon gossade bara med sin nalle som hon alltid gör, tills hon somnar. Så hoppas det är tillbaka till dom vanliga vanorna nu, som det var innan hon vart sjuk :) För då är det inga problem, och om hon skulle låta nån gång så skulle ändå Jonas duga.



Jaa det ska bli så kul. Vi ser fram emot det :) Jo dom kanske springer. Fast tror inte Wilma går då. Hon kryper inte ens ännu :) Hon har varit lite seg på att vända sig, hon satt däremot före hon kunde vända på sig. Tror hon var nog kanske nästan 6 månader innan hon vände sig. Men man vet ju aldrig :) Kram kram

2009-03-31 @ 14:03:02
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Minna

2009-03-31 @ 17:37:34
Postat av: Minna

vad fint du skriver och vad stolt jag blir... :) Du betyder jättemycket för både William och Vilma, och det är så kul att ni har så bra kontakt. Men det är ju inte konstigt, så mycket och nära varandra ni varit ända sedan dom föddes.:) Snart kommer vi!

2009-03-31 @ 17:40:46
URL: http://wvildmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0