Shoppingtur....

Ja det blev en liten shoppingtur idag till Happis, jag, Herman och min mamma och pappa for iväg och kom hem med bilen full i grejjer... ni som vet hur våran vagn sett ut nu på senaste tiden förstår nog mig nu när jag säger att idag köpte vi en ny :) en sittvagn för 2000 kr det var som hittat, han kan ju ligga i den oxå för det ingick en åkpåse så vi kan börja använda den redan och den är lättare att frakta med överallt vi som är så beresta :) Ja våran gamla vagn är jätte fin och den har verkligen varit till bra användning vi har använt den med stor omsorg :) Ja utan den hade vi inte klarat oss men att ha åkt så mycket flygplan tar ju stryk på en vagn så inte konstigt att hjulen inte hålls kvar och att luften sviker hela tiden :)

Men nu har vi bestämt att lämna den gamla vagnen här i sangis och använda den när vi är här så den inte behöver fraktas något mer då kanske man kan använda den några mån till utan att den rasar ihop helt :) Den kan verkligen behöva lite lugn och ro :)

Sen köpte pappa en motionscykel till mig och Peter det är Peters födelsedagspresent men den är till oss båda mest mig ha ha ha, men det var Peters förslag eftersom vi inte har så mycket pengar och han vet att jag verkligen vill ha en sådan för då kan jag träna varje dag precis när jag känner för det. Kan även träna när jag blir mammaledig och Peter är på jobbet, då kan jag passa på när Herman sover för det är inte alltid man kan gå ut promenad när man bor i Pajala för ibland är det ju 25 minus...brrr!!!

Nåja idag är det varmt, jag och Herman ska ut och testa ny vagnen.... sen blir det en god midag här hos mamma och pappa och mys framför tvn. Kram kram.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken bra present :)

Att investera i sin hälsa är ju ALDRIG fel.

2009-01-25 @ 11:32:34
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Ida Pella

Hej vännen. Såg er "4 generationers bild" på nsd.se (det är där jag får uppdatera mig om Norrbottens händelser nu). Vad fina ni var :) Roligt att se. Hoppas vi får ses snart, lite Sangisgäng ;) till sommaren om inte annat. Många kramar från mig.

2009-01-25 @ 21:41:42
URL: http://idafryser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0