Fällde en tår!!

Idag satte mig vid datorn och skrev, jag skrev ner en massa om min sjukdomstid på sjukhus. Hur jag mådde under den tiden både fysiskt och psykiskt. Jag skrev om hur det kändes med Herman, saknade efter att få vara en mamma som klarar av att ta hand om sitt barn. Ja det blev en hel del nerskrivet och det kändes så skönt efteråt och mera lär det bli för jag har en dröm och jag hoppas det går i uppfyllelse!!!

Nåja iaf när jag satt och skrev så sov Herman ute i vagnen och Peter kom just hem när jag satt och skrev den jobbigaste tiden under hela sjukhusvistelsen då kunde jag inte låta bli att fälla några tårar. Jag har inte fällt många tårar på grund av det som hänt inte under den tiden då jag var sjuk utan mera efteråt det är nog efteråt som chocken kom. Det är ju först efteråt som man började inse vad jag faktiskt gått igenom.

Men fast det kanske kommer några tårar ibland så är dom tårarna är mest tårar för att jag är sååå glad över att jag sitter här jag sitter idag och att jag äntligen kan ta hand om min älskade Herman. Att jag har en sådan ork och att jag bara blir friskare och friskare för varje dag som går. För faktiskt så är jag mest glad och tacksam över att det gick så bra som det gick.

Har mest tagit det lugnt idag och det är sååå skönt, varit ute på en promenad med Cilla och Herman. Peter har varit borta och kollat pingis under dagen. Så jag och Herman och Cilla mös på i massor här hemma. Sen har vi kollat körslaget och burit en massor på våran lille kille.

Han har nog lite ont i magen, vi har ju börjat med välling från sex månader nu. Det verkar som att han har fått lite magknip av den för han har inte kunnat sova. Han sov en timme tidigare på kvällen sen vaknade han och bara gallskrek. Så vi bär och bär på han och han verkar inte vilja sova. Det är tur att vi kan turvisas att bära på han för lite tungt blir det men vi ska mysa lite i soffan med han och sedan går jag och Herman och försöker sova. Han får nog sova med oss hela natten är ingen ide att en försöka lägga han i sin egen säng för då bara gråter han.
Nåja ha det fint, godnatt... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är såklart jobbigt att skriva om allt du varit med om men samtidigt är det ju ett sätt att bearbeta allt.

Du är så himla stark gumman.



Massa kramar

2009-01-11 @ 11:13:40
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Ida

Jag tror samma som Sofie att det är ett bra sätt att bearbeta. Du har rätt att fälla tårar för det som hänt. Men som du skrev i inlägget så är ju din historia är ändå en solskenshistoria! Hoppas du har haft en bra helg! Kram!

2009-01-11 @ 12:00:25
Postat av: elli

Läste i HB om er. Mycket fint repotage!!!

2009-01-11 @ 12:08:08
URL: http://elli.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0