En sista kram...

I julas träffade jag min mormor för sista gången inte för att jag visste att det var sista gången då men jag är glad över att jag gick fram till henne för att krama om henne och säga hejdå mormor vi ses snart igen. Men vi hann aldrig ses igen. Jag minns när jag var ungefär fjorton år då hade mormor lämnat ett meddelande på mammas och deras telefonsvarare (hon gjorde ofta detta) jag var hemma med mina vänner och lyssnade då av detta meddelande då en gullig tants röst sa: Hej det är bara mommo här, nå jag ville bara höra hur ni mår hejdå!!! Hi hi hi alla mina vänner skrattade och tyckte att hon var hur gullig som helst men vem tyckte inte det om min mormor?!!

Jag är glad att hon hann träffa Herman när jag låg på högsbo (rehabillitering) kände jag en oerhörd stress inombords jag ville så gärna åka till Sangis så min mormor och min farmor och farfar skulle få träffa Herman. Jag visste ju att alla dom är och var gamla människor så därför kände jag att jag ville vara där så fort som möjligt så dom skulle få träffa Herman. Och det fick dom min mormor fick träffa han några gånger och det är jag så glad över nu har jag till och med bildbevis på det och dom korten lär jag spara.

När mormor tittade på mr bean så skrattade hon så att hon grät hon verkligen älskade mr bean och när man såg på mr bean med henne så skrattade man inte för att man såg mr bean utan man skrattade med mormor för att hon skrattade så högt!!! Det glömmer jag aldrig!!!

Min mormor ringde till mig när jag bodde i sthlm för att kolla hur jag mådde hon hade fått telefonnumret av min mamma och hon var så glad att få prata med mig, min mormor var väldigt omtänksam alltid :)

Men hon varit sjuk länge nu så hon har inte varit sitt gamla jag på väldigt länge fast visst fanns det stunder då den där gulliga tanten var så där som hon alltid brukade vara men visst fanns det jobbiga stunder oxå det finns det alltid med denna sjukdom.

Annars så är allt bra med mig, det flyter på som vanligt jag ringde till sahlgrenska här om dagen hörde om mitt schema för sex månaders kontrollen och nog ska jag kontrolleras alltid allt från ul på hjärtat till arbets ekg och en massa annat där i emellan oxå visst är det jätte bra att dom håller koll på mig men det blir två fullspäckade dagar på sjukhuset men det får man ta ibland... på tisdag åker vi ju förmodligen mot norrbotten igen och då blir det inte gbg igen förän om tre mån om allt fortsätter lika bra :)

Igår var jag, herman och peter och hälsade på hos Katta och Lilly (det var bara dom hemma) sen var vi en sväng till Hermans farmor och sedan var jag på bio med Lina och kollade allt flyter, det var en jätte bra film väldigt rolig och det var skoj att träffa Lina igen var som ett tag sen nu :)

Idag ska jag iväg och träna på sjukan sen blir det att posta en massa inbjudningskort :) även att mysa en hel del med Herman och busa :) Nåja imorgon blir det sangis igen... sen blir det gbg på söndag... ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag beklagar sorgen, gumman. Kram.

2009-02-12 @ 11:07:40
Postat av: Ida Pella

Beklagar sorgen, Hanna.

Vad fint att du känner att du har haft en fin mormor, det är det man har kvar när de är borta.

Tankar och kramar från mig.

2009-02-12 @ 11:08:17
URL: http://idafryser.blogspot.com
Postat av: Lilly

Kom och lek med mig snart igen. Det var roligt:)

2009-02-12 @ 12:17:50
Postat av: Hanna

Såg du att jag skrev adressen på msn? Skrev den även fast du loggat ut :) Kram

2009-02-12 @ 12:32:15
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Beklagar sorgen! Jag har åxå träffat din mormor många gånger.

2009-02-12 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0