William...

Eftersom jag berättat lite om min systerdotter Vilma så för att vara rättvis vilket jag oftast är, tänkte jag berätta lite om Vilmas storebror William.

När William föddes var jag 15 år gammal skulle fylla 16 till hösten och börja första året på gymnasiet. Ja jag var väldigt ung, William var den första bebisen som jag bytte blöja på och det var inte lätt kan jag säga men jag lärde mig fort och blev nog till slut en riktigt bra barnpiga :)

William var 2 månader första gången jag såg honom, Minna och Fredde och William bodde då i stockholm och därför träffade vi inte dom förrän när William var 2 månader men han var lika söt för det :) Första kvällen jag såg honom så grät han bara oj vad han grät... han hade flygit flygplan för första gången i sitt liv och hade väl antagligen ont i små öronen så jag höll inte alls i honom den kvällen jag kände faktiskt lite besvikelse (ska det vara så här? ska dom verkligen gråta så här mycket?) Så jag gav upp den kvällen och tänkte det kommer kanske fler tillfällen då jag kan mysa och gosa med denna lille varelsen... och det kom det, det lovar jag.

När jag vaknade på morgonen hörde jag ingen som grät... jag skyndade mig ner i köket och där satt han i sin babysitter och såg så nöjd ut och jag gick direkt fram till honom oxå frågade jag Minna får jag ta upp honom, klart du får inte behöver du fråga det svarade hon och tittade på mig som att jag skulle varit helt dum i huvudet ;) Jag bar honom i massor den sommaren, William var ett kolikbarn han grät mycket om han inte fick vara i famnen, så Minna hade det riktigt tungt med honom när hon var tvungen att bära honom så mycket... han gillade inte att ligga i vagnen han somnade bäst när han fick ligga på ens axel och man sjöng bä bä vita lamm till honom det tyckte han om :)

Nu fyller William snart 10 år den 21:a maj, jag kommer inte kunna vara hos honom och fira hans födelsedag vilket jag hade velat men jag tänker fira honom när vi är ner till Gotland då ska jag hitta på något kul för min systerson, han ska få bestämma själv vad han vill ha i present, för jag vet när man är 10 år är man kräsen.
William och jag har alltid stått varandra nära och kommer alltid göra det... jag förstår hans oro när jag var sjuk det måste ha varit jobbigt för honom det var jobbigt bara för mig att se att både han och Vilma tyckte det var jobbigt.
William kommer bli något stort en vacker dag, ibland är han smartare än mig.... så jag tror han kommer lyckas riktigt bra i den stora världen :)

Den här bilden är väldigt gammal men tänk att han var så liten en gång i tiden och faktiskt ännu mindre... tänk vad tiden går fort, hela tio år blir han om en månad... ja herregud... kan knappt tro att det är sant, jag sa alltid att innan William fyller 10 år ska jag ha barn och så blev det herman föddes innan hans kusin han fylla tio tänk så rätt jag hade :)



Så stor är han idag och större lär han bli men jag tror han redan är en riktig charmör, han kommer verkligen charma alla flickor när han blir större ;) vilket han kanske redan gör fast i den åldern låtsas man ju om som att flickor är jobbiga och tråkiga eller hur? :)

Fundera ut vad du vill ha i födelsedagspresent William det kan vara vad som helst, en sak eller ett biobesök med mig då :) eller ja precis vad du vill.... eller pengar om du så vill eller kläder du får bestämma... ha det bäst, kram kram/Moster Hanna.


Kommentarer
Postat av: Minna, William och Vilma

Vad fint..! :) William funderar och funderar... en stund ensam med moster på bio skulle han uppskatta. Men han är lite orolig över hur Herman ska klara sig utan sin mamma ett par timmar.. ;) Kramar från oss!

2009-04-05 @ 00:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0