Sovmorgon...

Igår fick jag sovmorgon ända till halv nio, Herman har haft en tendens till att vakna fem om morgnarna några dagar nu beror nog på att det varit så ljust i rummet för han har ändå gått och lagt sig mellan halv nio-nio om kvällarna så han är ju egentligen trött klockan fem men men när han då har vaknat har det bara varit för mig att kliva upp och börja leka :) Men igår sa Hermans mormor åt mig att jag skulle gå och lägga mig igen och hon skulle vara uppe med Herman så jag löd henne och hade jag inte gjort det så hade nog blivit irriterad på mig för jag tror hon tyckte jag var rätt gnällig efter all sömnbrist jag hade... eftersom jag varit med dom stora barnen oxå har jag inte haft tid att sova om dagarna heller... så det var jätte snällt av henne och jag sov ända till halv nio och det behövdes nog.

Två dagar i rad har vi varit till Haparanda och handlat i tisdags köpte jag mig skor och jacka, igår var vi oxå dit och inhandlade en rullgardin till fönstret i det rummet som vi brukar sova i när vi är här och det hjälpte för idag har han sovit ända till kvart över sex... jippie... men ändå somnade han nio igår tydligen måste jag lägga honom tio för att han ska sova längre om morgnarna men det tänker inte mamma Hanna gå med på då får det bli tidiga morgnar istället för nån timme vill jag ha egen tid innan jag går och lägger mig eftersom jag lägger mig mellan 22-23 så blir det inte så mycket egen tid men det räcker med en timme... och det är skönt att bara få vara.

Så vi har haft det jätte bra här med barnen och syster yster och mormor och morfar.... men idag åker vi hem för att tvätta och packa om väskorna för på Måndag bär det av mot Gotland och det är något vi ser fram emot jätte mycket ska bli sååå roligt. Och självklart träffa pappa.... för snart åker vi ju igen ifrån honom... men han tycker nog att det är lite skönt oxå det är iaf bra att någon av oss tjänar lite pengar :)

Jo vi grillade igår för första gången i år... det var supergott.... mmmm, måste grilla där hemma oxå... så gptt det är :)

Fick veta en sak, en kille som är i 14-15 års åldern som fick ett nytt hjärta på Sahlgrenska under samma tid när jag låg där och var sjuk (han är från sangis) han har nu dött under påsken tror jag, har hört att han fick en propp i lungorna antingen hade han transplanterat lungorna oxå eller så skulle han vänta på att få göra det vet ej vilket som stämmer men har hört något sådant ni vet hur de är i en liten by. Han har haft hjärtfel sedan han föddes. Jag kände inte honom och känner varken hans familj eller vet vem dom är och har umgåtts förrut med hans storebror. Det känns tråkigt och hemskt... tänker på honom och på hans familj, tråkigt att det skulle gå så.
Det är när något sådant händer som jag förstår mera hur tacksam jag ska vara över hur bra allt har gått.... hur glad jag kan vara för varje steg som jag tar på denna jord och det kan jag säga att jag verkligen är.
Ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Tack Hanna! Om du visste hur det värmde att läsa det du skrivit!! jag gör så gott jag kan. det är en jäkla berg-och-dal-bana just nu, men man försöker att inte bry sig :-) Jag tycker att barnens hälsa och välmående är det viktigaste! Så tack söta du för att du skrev, det peppade mig verkligen!! <3



Du vet ju redan hur unik jag tycker att du är ;-D Kramar!!

2009-04-16 @ 21:39:53
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0