Påsken...

Så är denna påsk snart över... det har än så länge varit en bra påsk trots det tråkiga vädret. Vi kom till sangis i Fredags vid två tiden, då kom vi båda två på att vi inga kontanter hade och att det nog var bäst att åka till Kalix och ta ut pengar så vi skulle ha kontanter till inträdet på puben, så vi åkte en sväng mot Kalix och sedan badade vi bastu här i sangis.... åt god mat, lite vänner kom och sedan gick vi iväg till en förfest och sedan begav vi oss mot sangis puben... det var skoj, träffade endel som man inte träffat på länge skoj skoj!!!

I lördags kom min moster och mina kusiner hit så vi badade badtunna och bastu fast inte jag, jag badade bara bastu och herman badade inget eftersom han fortfarande är snorig så vill jag inte ta honom ut i bastun. Vi grillade korv och mös på, jag tog en promenad runt byn med min farmor och sedan på eftermiddagen åt vi en jätte god middag... lammstek och potatisgratäng mums. Idag har jag och Herman skjutsat pappa Peter till Haparanda för han skulle ta bussen hem till Pajala han ska jobba imorgon så han var tvungen att åka idag vi vill ju stanna längre eftersom william och vilma är här och syster yster förstås... oxå har jag lovat att vara med barnen tis och ons eftersom minna ska jobba och plugga och jag är mer än gärna med dom barnen och dom är sååå duktiga att hjälpa mig med Herman så det kommer gå jätte bra.

Sen har jag promenerat idag två gånger så det var härligt båda gånger var solen framme... skööönt.... ätit god mat idag oxå och badat bastu nu ska jag snart lägga Herman och sen ska jag bara slöa och sedan lägga mig i sängen jag med för jag är jätte trött... imorgon ska jag träffa två kompisar, det ska bli jätte skoj att träffa dom... hoppas solen är framme vi kanske grillar här eller nåt... det blir nog skoj... nä nu ska jag fixa välling till herman, ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0