Du har vunnit!!

Min söta systerdotter gjorde en medalj till mig igår oxå sa hon den här är din för du har vunnit, du blev etta i sjukloppet. Då frågade jag henne hur jag kunde bli det, då säger hon för att du var sjukast i släkten. Hi hi hi vad söt hon är tänk att barn alltid hittar fördelar med allt för dom måste livet vara väldigt enkelt ibland... fast det kan vara väldigt svårt ibland oxå :)

Lille sötnosen Herman är sjuk igen, typiskt säger jag, vi kanske får besöka vårdcentralen på Gotland då denna gång... nåja det lär utvisa sig fast hoppas han hinner bli frisk till på måndag så jobbigt att flyga med han om han ska ha feber... idag har han hela 39.1 som högst i feber... har nu gett alvedon och han sover så sött så får se om den gått ner när han vaknar... så vi håller oss inomhus idag... det blir nog så heeela helgen får passa på att ta mig ut när Peter är hemma, men kan bli jobbigt för Peter för oj vad mammig han är nu. Men det är klart när han är sjuk så får han vara det.

Systersonen William har ju varit sjuk så antingen har han blivit smittad av honom eller så håller han på att få en till tand... men han är ju förkyld snorig och så fast han har inte börjat hosta än (ta i trä) men lite rosslig är han och har han varit några dagar så vi får väl se om den hemska hostan ska komma oxå men hoppas kan man ju att den inte gör det.

Det är jobbigt att se sitt barn så sjukt man kan inget göra för att hjälpa honom bara ha honom i famnen och oj vad han vill vara  i famnen nu han vill inte ens krypa eller knappt leka... så får se hur det blir dom kommande dagarna annars kanske det blir vårdcentralen och en till pencilinkur bara han inte får öroninflammation igen... usch usch det kan man ju hoppas att han inte får. Nåja vi får hoppas det bara är tre dagars feber eller nåt!!

Nu är vi iaf i Pajala, jag håller på att tvättar för fulla muggar packade upp allt igår och imorgon måste jag börja packa igen svårt att veta vad man ska ta med för kläder eftersom det är mycket varmare där än här. Men vi får se hur det går :) På Måndag klockan halv sju på morgonen måste vi åka mot luleå planet går redan halv elva till sthlm men vi är inte framme på gotland förrän 12 på natten för färjan går först vid nio på kvällen från sthlm... men vi har saker att göra, vi ska till minnas pappa och hälsa på och sedan när min kompis har slutat jobbet ska jag och herman möta upp henne någonstans och hitta på nåt... så det ska bli kul, nåja nu ska jag gå och fixa med tvätten, ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hallå! Vi saknade er på mammagruppen men nu vet vi var ni varit. Jag håller tummarna att Herman blir frisk snart så att ni får en bra resa till Gotland. Elsa avslutade igår sin antibiotikakur mot öroninflammation. Det är trist när de är sjuka!!! Hör av dig när du kommer hem så kan vi ta en promenad. /Johanna, Elsa och Kalle

2009-04-17 @ 20:42:42
Postat av: Anna

Hoppas ni har det bra på Gotland, låter mysigt:)

/Anna i Råneå

2009-04-18 @ 10:10:27
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0