Nytt liv!!

Har kommit fram till att jag fått ett helt nytt liv... Två stora förändringar på en gång: jag har blivit mamma till världens gulligaste pojke, helt plötsligt har man ett ansvar för en annan person resten av sitt liv men det är alldeles alldeles underbart. Har fått ett nytt hjärta, blivit transplanterad vilket innebär att jag kommer måsta äta mediciner resten av mitt liv jag som aldrig ätit annat än pencillinkurer då och då eller huvudvärkstabletter. Men det verkar funka fint här har jag då aldrig glömt en medicin. Hoppas det fortsätter så :)

Kommer även att avstå från alkohol resten av mitt liv, ja det är sant: jag hanna morin kommer bli nykterist eller är redan det. För det står att jag ska avstå från starksprit, kan dricka ett glas vin till maten om jag vill men jag tycker det känns onödigt så jag har bestämt mig för att avstå helt, alkohol är inte allt... det är inte alkohol som är livet utan det är min familj, mina nära och kära och allt annat roligt som finns här i livet :) så man kan ju faktiskt ha lika kul utan alkohol det märkte jag ju under graviditeten så jag kommer fortsätta så. Det är för mina mediciners skull kommer ju äta dom resten av mitt liv och vill inte blanda in alkohol då.

Nu i början känns det som att det är massor att tänka på, speciellt detta med infektionsrisken får inte gå på ikea förrän om sex månader efter operationen eftersom smittorisken kan vara så stor på sådana köpcentrum. Men men ikea finns ju kvar. Måste oxå hålla mig undan från dom som är förkylda för det är inge bra om jag blir förkyld kan lätt bli lunginflammation eller nåt annat så då behöver jag pencillin på en gång.

Idag har jag tränat i massor, först gruppgympa, sedan hos sjukgymnasten och sedan tog jag, peter och herman en kvällspromenad på 1000 meter... det var härligt. Så jag lär sova gott inatt.
Igår åt jag och Peter pizza till middag ibland måste man få unna sig annat än sjukhusmat man blir lite less i längden. Sedan var vi ute igår i solen och jag tränade även programmet jag fått av sjukgymnasten. Sen lyfter jag Herman i massor och det är oxå en träning för mig... en underbar träning :)

Cilla fyller ett år idag och jag tycker det är tråkigt att jag inte kan vara hos henne och mysa med henne... men jag tror hon haft en jätte bra dag iaf, jag saknar min vovve sååå mycket, men snart får jag träffa henne... längtar så!!
Nä nu ska jag gå och sova, det behöver jag nog... ha det fint, kram kram/Hanna.

Kommentarer
Postat av: systeryster

Helt rätt gumman! Alkohol är inte allt. Du har fått ett nytt liv, och du om någon vet vad som är det viktigaste nu. Ta en fylla på krogen eller mysa med sin familj..?;) valet är lätt och du vet att jag håller med dig... och när vi får chansen kommer jag och mina skruttungar sitta hemma med dig o din familj och mysa tills du knuffar ut oss! Du är bäst!!! Kram

2008-09-15 @ 22:29:59
URL: http://mammaminna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0