Fullt upp!!

Idag är en sådan dag som allt händer på, vissa dagar är bara sådana men det är kul då har man något att göra. NU har jag några minuter över till att blogga lite så jag passar på :) Har tränat styrka idag med sjukgymnasten, det gick jätte bra. Nu väntar vi på att en sköterska ska komma och ha utbildning med oss, om vad man ska tänka på när man kommer hem med tanke på min infektionsrisk. Saker som vad man får äta osv och om jag blir förkyld eller sjuk vad jag ska göra då osv. För om jag blir sjuk så kan det vara allvarligt eftersom jag är transplanterad så jag kommer måsta hålla mig undan från alla som är sjuka eller iaf inte träffa dom som har infektioner iaf inte dom första 3-6 månaderna.

Sen när kvällspersonalen kommit ska jag och Peter och Herman gå till johannesvillan där dom bor och där ska vi äta middag och tvätta kläder. Skönt att få komma ut från sjukhuset. Så det ska bli riktigt mysigt. 

Imorgon gör jag min andra biopsi inget jag ser fram emot direkt det är ju ingen kul undersökning men det måste göras och fem sådana till ska göras så det är bara stå ut. Hoppas hoppas jag får en nolla igen, blir det en nolla så åker vi till högsbo redan på Fredag och jag och Peter och Herman får äntligen bo med varandra.
Men vi vet inte hur länge vi blir där, nu låter det som att dom vill ha kvar oss i göteborg tills alla biopsier är gjorda eftersom vi bor så långt bort men så länge vi får bo tillsammans så spelar det inte så stor roll då slipper vi ju åka emellan pajala - göteborg så det kanske är lika bra att vi får stanna här tills alla undersökningar är klara.

Så det går bara framåt här, vi njuter av det. Herman växer och är sååå snäll, inte alls lika grinig något mer tror hans mage håller på att bli bättre. Men det är ju mest om kvällarna han har haft sina gråt perioder annars om dagarna har han alltid varit nöjd och glad. Han är såå mysig våran lilla kille... ett ljus i mörkret har han verkligen varit under denna svåra tid som vi haft. Jag tror att jag blivit frisk så fort pga honom, när man vet att man har en liten kille som han att ta hand om då ser man till att bli frisk :)

Nåja nu ska jag avsluta här för snart ska vi ha utbildning. Ha det fint, kram kram. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

hej gumman :) vad roligt om ni får åka till Högsbo, tror det är bra för er att få byta lite miljö & bara få vara tillsammans också. Snart ses vi. Kram.

2008-09-03 @ 17:34:20
Postat av: Cecilia

Hej Hanna!



Jag träffade Lisa för ett tag sedan och frågade henne hur det var med dig. Så fick jag höra vilka prövningar du och peter ha fått gå igenom. Tänk vad det har hänt mycket för er bara sedan sist jag såg er på cypernresan! Men du verkar vara en riktig kämpe =) jag håller tummarna för er att allt går bra och vilken söt kille ni fått, grattis!

2008-09-04 @ 18:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0