Positiv inställning!!!

Jag har på senaste tiden fått höra att jag har en väldigt positiv inställning till det mesta här i livet, lite chockad blir jag för jag har alltid tyckt att jag varit så pesimistisk, (tror alltid det värsta). Men när det väl gäller när positiviteten behövs då verkar jag ha den där :)

När jag låg som sjukast på avdelning 93 och skulle få in en ny cvk (en nål som satt genom ett kärl i axeln) så kommer en sjuksköterska in han säger: Jag har hört att du inte gillar att sätta in en ny cvk, hur känns det?
Jag svarar då: Nä det är inte någon favorit jag har men det är bara gilla läget ni gör ju det för min skull. Då säger han: Hanna du är bara för härlig du!! Ja det kommer jag aldrig glömma, det fick nog mig att inse att jag faktiskt är ganska positiv sedan har jag hört det från andra håll oxå och en  sådan sak är väldigt kul att höra man tycker det behövs ibland :)

Nu sitter Herman i sin babysitter och pratar för fullt han är alltid på så gott humör på morgonen en riktigt go kille :) men han vill att man ska busa med han hela tiden, igår ville han bara vara i famnen då blev han tyst direkt. Ibland är han mera självständig och ibland är det bara famnen som gäller men det är mysigt för tänk tiden går fort snart är han som sin kusin William som aldrig vill sitta i famnen något mer ha ha ha nåja det ska väl ta ett tag dit får vi hoppas.

Jag har oxå börjat tänka och fundera över frågan om att skaffa fler barn? Just nu säger jag neeej, jag ska inte vara gravid igen. Blir det fler barn för oss så blir det adoption så är min tanke nu det finns så många barn som behöver ett bättre liv här i världen. Jag är även orolig för att utsätta min kropp för en graviditet eftersom risken för att få avstötningar under en graviditet finns ju såklart och då måste man få starka mediciner vilket kanske inte alltid är så bra för barnet i magen. Så nä jag vill inte utsätta barnet eller min kropp för det. Jag vet att det finns dom som har blivit transplanterade och efter det fått barn, till och med tvillingar och att det gått bra. Men jag vet även dom som fått barn och varit transplanterade och fått avstötningar under graviditeten så jag skulle nog avstå från det. Jag menar det finns ju alltid adoption och vi har ju våran älskade Herman, hade jag inte haft honom hade jag säkert tänkt annorlunda men nu har jag ju min guldklimp.

Idag åker vi till GBG, jag, mamma och Herman... ska bli lite mysigt för vi ska få bo på ett spa hotell synd bara att vi inte kan gå på spa jag får ju inte bada än... men det hinner vi nån annan gång, ska iaf bli kul att bo på hotell oxå hoppas vi på en nolla så vi kommer oss hem till min födelsedag. Ha det bäst, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas du får en nolla :)

2008-10-15 @ 10:27:54
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hej du. Måste verkligen intyga om att du verkar vara är en VÄLDIGT positiv människa. Leende på läpparna direkt man träffat dig. Positivitet och glädje håller en på topp länge. Angående adoption så tänker du klokt. Många barn behöver hjälp för att få en trygg uppväxt. Man ska göra det man känner för och du ska ju tänka på kroppen nu när du har ett nytt hjärta. Det blir ju extra påfrestningar med en graviditet och ni har en jätte fin pojke. Krameli kram från en som verkligen önskar dig en nolla.

2008-10-15 @ 12:23:18
Postat av: Syrran

Det finns ingen som du i hela världen.:)

2008-10-16 @ 09:33:30
URL: http://mammaminna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0