Akuten igår!!

Självklart får vi börja med att sitta på akuten första helgen vi är hemma, nåja det var inge allvarligt men fick hjärtklappning igår, pulsen ökade till 140 som mest när vi räknade själva här hemma så det var bara sätta sig i bilen och åka in mot gällivare sjukhus... jaha sjukhus igen, lite tungt det kändes men vad ska man göra? nåja väl i bilen på väg dit så hoppade pulsen ner till det vanliga igen, räknade att den låg kring 70-80 då... men vi åkte iaf in för att vara på den säkra sidan.

Mycket riktigt när vi kommer dit så är pulsen på 78, ja det var ju skönt att den hoppade ner av sig själv och som sagt så är det inge allvarligt att få så här, det är väldigt vanligt och speciellt om man är transplanterad eftersom mina nerver inte är direkt kopplade till mitt nya hjärta. Dom ökade min pulssänkande medicin så det ska nog hjälpa, förebygga att jag inte ska få hjärtklappning.

Vi kom iaf oss hem igår och nu känns det bättre, känner mig bara väldigt trött idag men inte konstigt det med alla nya intryck dom senaste dagarna, så idag blir en lugn dag vädret är ju sååå trist... ska bara ligga hemma och slöa, tvätta kläder och vara med Herman och Cilla förstås :)

Cilla är så mysig, men hon undrade nog varför hon var tvungen att åka tillbaka till Eva och Bengt igår och inte fick vara med oss... men glad blev hon när vi hämtade henne :)
Herman tycker nog om att vara hemma, han sover gott i sin egen säng sen på morgonen vid sex tiden när vi matat han så somnar han alltid mellan oss... sååå mysigt!!

Jag har kommit fram till att Herman har räddat livet på mig, ja det kanske låter konstigt men så är det eftersom det har visat sig att jag haft min hjärtsjukdom väldigt länge utan att jag vetat om det ända sedan 21 års åldern vad vi misstänker eftersom jag då hade en jätte besvärlig hosta under ett halvårstid och jag har alltid varit trött av mig och även känt hjärtklappning men inte riktigt förstått vad det varit, mera trott att det handlat om ångest eller nåt sådant, inte har man ju en tanke på att man har en hjärtsjukdom!!
Men när Herman kom då visade han att mamma inte mådde bra så då upptäcktes min sjukdom, tänk hade jag inte blivit gravid och tänk hade inte Herman fötts då kanske jag hade tuppat av hemma eller någon annanstans när man inte alls visste att man var sjuk, ja herman är min räddare :)

Jag har även tänkt endel på sista tiden och kommit på att jag äntligen tror på något, jag tror på kirurger och läkare dom är oxå en stor del till att jag sitter där jag sitter samt dom människor som väljer att donera sina organ till efterlevande dom är guld värda!!!

Nu ska jag slöa lite, Herman sover nu så måste passa på :) ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Hanna!

Vad bra att det inte var något allvarligt igår, vi blev oroliga här hemma när mormor ringde och sa att du var på väg till akuten igen. Vi tänker på dig här i kalix och hoppas att det ska gå bra för dig där hemma nu! Så ses vi sen när ni kommer till Sangis så även rio och Cilla får träffas :) Kram /Camilla

2008-10-06 @ 12:04:03
URL: http://camillalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0