6170 gram och 62 cm!!

Våran lillkille bara växer och växer, idag har vi varit till barnmorskan och han vägde hela 6170 gram och var 62 cm lång. Tänk vad fort det går, tyckte det var nyss han vägde nåt på 4000 men tiden rinner iväg. Eftersom han blir tre månader nu på torsdag så fick han sin vaccinationspruta idag och han har varit lite grinig ikväll så tog tempen på han och den visade 37.5 så inte nå feber iaf. Men han kanske har känt lite där dom stack han. Men nu ligger han i sängen och är så nöjd lyssnar på sin speldosa och är snart i drömmarnas värld :)

Vi har även skrivit faderskapsintyg idag på kommunen man måste ju tydligen göra sådant när man inte är gifta, så allt är mycket enklare om man är gift därför ska vi gifta oss :O) Men nu har vi iaf skriftligt på att det verkligen är Peter som är pappan och jag eller någon annan finner nog inga tvivel i det eftersom Herman är pappa upp i dagen ;)

Igår hade vi en slö dag, låg mest hemma och kollade film... regnet öste ju bara ner. Lekte med Herman och Cilla förstås. Slöa dagar behövs ibland speciellt för min del. Annars så är allt bra, inte haft nå mer pulsökningar hoppas det håller i sig så.

Ikväll ska jag kolla desperate housewifes sen blir det sängen :) för ska vara på vårdcentralen imorgon klockan halv nio och ta lite prover det måste göras innan jag tar mina mediciner. Sen klockan elva ska jag till sjukgymnasten och efter det packar vi bilen och åker mot Sangis.

Ska bli skönt att få vara där ett tag nu, slippa tänka på att diska och sådant... dom har ju iaf en diskmaskin, härligt!! Efter att ha varit tre månader på sjukhus så är det svårt att börja leva normalt liv igen... man är ju fortfarande ganska trött efter operationen och medicinerna gör ju sitt oxå. Så därför känns det bra att befinna sig i Sangis sedan är det närmare till sunderbyn där dom har mer koll på hjärttransplanterade patienter så om något skulle hända kan man åka dit istället för gällivare eftersom det är närmare sangis. Men nu hoppas vi att allt ska gå bra i fortsättningen!!!


Visst är dom söta våra älsklingar!!!

Nu ska jag ta och packa väskan färdigt, ha det fint... kram kram!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

nååå så söta dom är :) tänk att Herman redan blivit så stor och Cilla med för den delen. Ni får ha det så bra i sangis, vi kanske kan ses någon dag till och med? det är ju inte så långt avstånd mellan Luleå och sangis. Kram.

2008-10-07 @ 20:01:38
Postat av: syster

åh vad mysigt att ni ska dit!! Nu fick jag faktiskt oxå lite sangislängtan!!!! trodde inte jag skulle sakna sangis dom närmaste åren... men nu gör jag det när NI ska dit!!!!! :(

2008-10-07 @ 21:28:56
URL: http://mammaminna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0