Pepparkaksbak!!

Idag har vi bakat pepparkakor, jag har aldrig varit någon riktig fantast av pepparkakor men denna jul verkar jag gilla dom oerhört mycket... skumt vad man kan ändra sig!! Jag tycker det är jätte gott nu, så jag ska lagomt till Höök ta fram dom nybakade pepparkakorna och lite julmust, mums!!!


Herman sover nu för natten, han verkar ha det mycket bättre på kinderna. Dom är inte alls lika torra och röda oxå är han på mycket bättre humör nu. Det kliar väl inte lika mycket, skönt hoppas det håller i sig och blir helt bra snart!!!
Han växer för fullt och man märker att han utvecklas för varje dag som går bara för några dagar sedan var vi tvugna att ha en filt i hans matstol när han satt där men nu klarar han av att sitta utan filten han är så pass stadig nu. Är så roligt att se när han utvecklas så mycket. Jag och Herman brukar sjunga han älskar verkligen det när man sjunger med honom han bara skrattar åt en. Ha ha ha han kanske tycker man har dålig sångröst men i sådana fall förstår jag han :)

Visst har han vuxit :) Men han vägrar byta napp, han ska bara ha den där bebisnappen. Hur ska jag få honom att ta en ny?? Jag tror jag måste slänga den gamla då har jag inget val då måste han ta den nya nappen vi försöker varje dag att ge honom den nya men han bara spottar ut den. Vi fick skratta åt honom idag för när jag gav den nya nappen satte den i munnen på honom så tog han bort den och kastade iväg den ha ha ha han har redan en egen vilja :) Men det får han ha det är bara bra ;)

Med mig är allt fint, känner mig som vanligt. Blodtrycket verkar vara stabilt nu ibland kan det vara lite lågt och ibland lite högre men det kan ju ta ett tag innan det stabilliserar sig helt efter en sådan här operation. Jag tror att Cilla förstår att något har hänt med matte. Ända sedan vi kom hem från sjukhuset så vill hon alltid sova med oss i sängen helst i min fotända som för att hon måste hålla koll på mig. Alltid när hon ska mysa med mig så vill hon alltid slicka på mitt sår, hon nosar för fullt där. Det är precis som att hon förstår att något har hänt med matte. Det är iaf vad jag tror för jag tror att hundar förstår mer än vad vi tror. Hundar är kloka djur, hundar är en människas bästa vän dom sviker en aldrig!!

Så här låg hon och sov i soffan igår visst är hon söt? ;)

Jag kommer ihåg när jag låg på sjukhuset som jag saknade henne, jag sa till Peter att hade vi haft Cilla här hade det inte spelat någon roll hur länge vi skulle behöva vara här för då var ändå mina älsklingar där, Peter, Herman och Cilla. Fast visst ville man hem oxå och träffa alla andra här hemma men till största delen så var det ju såklart Cilla hon är ju en av våra ljuspunkter i vårat liv :)

Herman han skrattar hela tiden åt Cilla han tycker hon är jätte kul, speciellt när hon busar. Undra hur mycket dom kommer busa när Herman börjar springa ja det ska bli kul att se :)
Jag har kommit fram till att Herman han är den största delen till att hans mamma blev pigg så fort efter operationen. Det enda jag ville var ju att bli frisk så jag kunde ta hand om min älskade son. Nu märker jag att jag blir piggare för varje dag som går och det är alldeles underbart och med en sådan guldklimp som Herman så kan man inte bli annat :)
Nåja nu ska jag gå och mysa med Cilla i soffan och vänta på att min stora älskling kommer hem :) Ha det fint, kram kram. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åååh så mysigt att baka pepparkakor. Är inte heller någon fantast men imorgon...eller kanske ikväll...tänkte jag baka ett gäng som ska dekoreras :)



Vilken härlig posé Cilla har i soffan....man kan ju börja tro att hon trivs i ert nya hem ;)



Kram kram

2008-11-28 @ 07:22:07
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0