Oplogade vägar!!!

När vi steg upp imorse märkte vi att snön bara vräkte ner och såklart hade dom inte plogat gården än så det var bara att börja bege sig mot bilen med cilla och herman och pölsa i djup snö... vilken träning säger jag ;) Som tur var tog vi oss ut från parkeringen utan att fastna, Peter fick skjutsa oss för jag ville inte köra själv i denna snöyra :) Det var ju snö överallt.

Jag och Herman har alltså varit på återträff med föräldragruppen, det är ju alltid kul att träffa alla och Herman tycker det är så roligt med andra bebisar han tittar så mycket på dom. Fick en salva av barnmorskan som jag ska smörja in hans kinder med dom är ju sååå himla torra och röda, den salvan vi använder verkar ju inte hjälpa. Hon skrev även ut ett recept på en medicin som han ska ta för att motverka hans klåda man märker ju att det kliar på hans stackars små kinder, säkert därför han varit lite smått grinig dom senaste dagarna var först orolig att han höll på att bli sjuk men det berodde säkert på kinderna han har säkert ont i dom. Så vi hoppas det blir bättre nu!!

Peter kom och hämtade oss och det var ännu inte plogat på parkeringen eller här inne på gården så vi fick lämna bilen en bit ifrån. Men det gick bra. Nu är dom iaf och plogar men det känns som att nu håller vi oss inomhus för resten av dagen inte orkar då jag bege mig ut något mer för idag.

Jag är jätte trött idag, Herman väckte mig första gången vid ett då åt han och sedan väckte han mig halv sex och då åt han igen och jag tänkte nu somnar han väl om men inte då inte förrän vid sju tiden och då sov han bara till åtta. Men nu sover han så gott och det kanske han gör ett tag så jag ska lägga mig och vila, jag tror jag behöver det.
Han har inte sovit så bra dom senaste nätterna heller men det beror säkert oxå på kinderna, det sa även barnmorskan. Och det är ju förståeligt om man har ont eller klåda inte är det lätt att sova då!!!

Nu ska jag lägga mig och vila, ha det fint.. kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0