Nyklippt!!

Idag har vi varit här ute en sväng här i visby och jag har varit hos frisören det blev inte så stor skillnad på längden för vill spara långt igen så det blev mer att finputsa det lite och eftersom jag har fått så mörkt hår efter förlossningen så ska jag ge mig på att sätta ljusa slingor i mitt hår så det blir ljust igen. Först funderade jag på att tona det i någon mörk färg men än är jag för feg för det har ju aldrig tonat eller färgat mitt hår!!! Men men man vet aldrig kanske gör det inom en snar framtid.

Igår var vi ute på en riktig promenad först här innanför murarna och sedan utanför murarna, det är verkligen skillnad när man kommer utanför murarna då är det precis som vilken stad som helst... typ luleå eller nåt men här innanför murarna är det ju så mysigt och fint.
På kvällen tog vi det bara lugnt, såg på tv här hos syster och barnen. Vilma och Herman badade i baljan tillsammans och vad Herman trivdes. Vilma hon sköter om Herman så mycket och William han busar med Herman så Herman skrattar åt honom varje gång han går förbi honom det är sååå mysigt att se.

Med mig är allt bra, lite tungt är det att gå upp för alla backar här i Visby!! Jag menar det är värsta träningen för mig så mycket som jag gått dessa dagar har jag inte gått sedan operationen så det är ju rätt bra träning. Jag behöver nog det!!!

Jag frågade läkaren i Fredags på läkarbesöket i gbg om att lag vill bli mammaledig snart elller när hon tror att jag kan bli det. Hon tyckte inte att jag skulle ha bråttom med det för hon sa att du är ju som mammaledig du har bara hjälp av pappan så  därför är han pappaledig. Lite rätt har hon inte ska jag klaga på att vi båda får vara hemma, jag menar efter en sådan här stor operation kan man ju behöva lite hjälp och inte vara så kaxig att klara allt själv. 

Nu sitter Herman här i min famn och myser med sin mamma, det är så mysigt att vara mamma helt underbart. Nu börja´r man verkligen känna sig viktig i hans liv eller det har jag väl alltid gjort men nu börjar det kännas som att han oxå tycker det, lite mammig är han ju redan sååå härligt!!!

Vi ska snart äta middag här, sen blir det lugnt resten av kvällen. Imorgon tar vi det nog mest lugnt och packar inför hemresan på onsdag. Ha det fint, kram kram.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0