Föräldragrupp och bm besök!!

Idag har vi haft fullt upp, först har vi varit på föräldragrupp, träffat andra mammor och pappor som ska ha barn till sommaren, det var trevligt och väldigt intressant vi var dom enda som skulle få första barnet, förutom en annan pappa han skulle få sitt första barn fast hans sambo hade barn sedan tidigare. Men det var iaf kul att få höra andras berättelser om förlossningar och graviditeter.

Efter föräldragruppen var vi på besök hos barnmorskan, där mätte hon min mage och jag följer min egen kurva så det var bra, vi lyssnade på hjärtljudet och det låg som vanligt kring 155. Bebisen sparkade i massor när hon höll på att känna på magen hur bebisen låg och den låg med rumpan upp och huvudet ner. Också fick våran bebis hicka när hon lyssnade hjärtljudet det var såå härligt :)

Nästa gång det blir träff med föräldragruppen blir nästa måndag den 26 maj och den 2 maj, ska bli intressant att få höra vad som tas upp då, handlar mycket om själva förlossningen men även graviditeten hur man kan underlätta den osv... det är bra att det finns föräldragrupper.

Nåja nu har vi nyss ätit middag, köttfärssås och spaghetti och det var sååå gott, så nu blir det lugnt resten av kvällen vi tvättar en massa... har tvättstuga nu så vi lär befinna oss här hemma. Imorgon blir det att städa här och möblera om i sovrummet så vi får plats med spjälsängen som vi ska köpa till helgen. Annars har vi inte något mer inplanerat denna vecka eller jo på Fredag åker vi till sangis, ska bli så kul att få träffa barnen och syster yster förstås och mamma och pappa. Ja ja nu ska jag gå och umgås med min älskling, ha det fint... kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0