Biltvätt!!

Idag har vi städat och tvättat bilen både ut och invändigt och det behövdes verkligen... oj oj så skitig den var ja både invändigt och utvändigt med ljusa säten i en bil blir det rätt fort smutsigt speciellt när man har en liten söt vovve som är snabb på att hoppa upp på sätena i bilen... men nu är hon alltid i bagaget när hon åker bil, där har vi till och med en bur till henne... hon trivs som fisken i vattnet i den.... somnar direkt när hon är där :)

Nåja bilen blev iaf finare än tidigare annars har vi inte gjort så mycket mer idag, var och handlade och for förbi badhuset och åt en glass... annars har det varit lugnt... vi blev lata och köpte hem pizza till middag idag, men bara för att klockan blev så mycket innan vi hade tvättat bilen färdigt... men någon gång måste man ju få unna sig pizza var ju länge sedan nu :)

Så idag händer inte så mycket mer... väntar på att klockan ska bli åtta då får man se frusna män söker kärlek, alltid lika kul att kolla, speciellt när en av männen är från pajala, faktiskt stör jag mig på en sak, alltid när dom visar han (per-arne) så säger dom Per-Arne bor i en by utanför gällivare där han äget två hotell... det är inte en by utanför gällivare utan det är en by i pajala som han bor i och hotellen han äger ligger i pajala... ja när dom säger så där utanför gällivare så låter det ju som att det ligger i gällivare kommun.... men det gör det ju inte för pajala har en egen kommun... visst det är 14 mil till gällivare så inte så långt dit men ändå stör jag mig på det för pajala hör inte till gällivare på det sättet... tycker iaf jag!!! Nåja men det är iaf kul att se hur det går för dom frusna männen och deras kvinnor!!!

Peter ska iväg och jobba natt idag, jag och cilla får sova själv... hoja hatar att sova själv... men det ska väl gå bra har ju iaf min älskade vovve :) Idag fyller min systerson william 9 år, hurra för han.... tänk vad stor han har blivit, hela 9 år... känns som att det var nyss man fick reda på att syster hade fått en pojke som ska heta william... men tiden går fort... tänk william blir hela 9 år äldre än min lilla bebis... men det är bra då kan han hjälpa till :)
Imorgon blir det en lugn dag, ingenting alls planerat, Peter kommer hem från jobbet vid två tiden... så då blir det nog bara att ta det lugnt, packa lite... eftersom vi åker till sangis på fredag.
Nåja vad skoj att bloggen har blivit lite nyare, fått ett annat utseende :) nä nu ska jag umgås med min älskling innan han ska iväg till jobbet... ha det fint, kram kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0