Ananaspaj!!

Har ni ätit ananaspaj någon gång??? Om inte testa och baka en och njut av den för den är såååå god:

Ananaspaj:
150 gr smält smör
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
Blanda ihop till en deg och fyll en pajform med degen

Fyllning:
1 burk krossad ananas
1 ägg
1 burk creme fraiche
1 tsk vaniljsocker
1 dl socker
Blanda ihop allt och häll det över pajdegen
Värm i ugn på 200 grader i tjugo minuter.
Servera med glass eller grädde.

Jag gjorde denna i helgen på jobbet och det var så gott, har ju ätit den förrut men då har inte jag själv bakat den utan då har syster gjort det... men nu testade jag själv och det blev lika gott :) Jag gjorde även en ananaspaj här hemma igår kväll var sååå sugen på det och det var så gott. Jag själv föredrar med glass till det är godast :)

Nåja annars händer det inte mycket har jobbat idag från 7-12.30 sen när jag kom hem slocknade jag på soffan var helt slut.... så det blir nog en lugn kväll idag, ser fram emot att få ta det riktigt lugnt för igår var jag igång hela tiden... desperate housewifes ikväll det lär man titta på... jag lääängtar!!!
Imorgon är det jobb igen från 7-14.30 men nu bara två dagar kvar så nog ska jag väl stå ut ha ha ha :) men är sååå trött på morgonen vill inte stiga upp men men det går bra när man vet att det snart är slut.

Det snöar idag, herregud vad less man blir på detta väder, ena dagen är det nästan som sommar och nästa så kommer det snö... herregud när ska detta sluta kan det inte bara få vara vår nu... men iaf så verkar inte snön fastna på marken, tur det, är ju varmare ute nu så den smälter bort lika fort den landar skönt det iaf... annars hade jag blivit riktigt less ha ha ha :) Nu ska jag gå och se om vi ska börja med maten snart pasta med skinksås blir det idag, igår gjorde vi egna köttbullar mmmm så gott det blev, ha det fint..... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jo så nu är det fräscht o härligt i sovrummet, med nybäddat o allt :) Den här tiden dras det in nå sjukt mycket sand.. USCH! Det är så trist, man kan ha dammsugit för 2 timmar sen så är det lika sandigt igen ;P Suck! Jepp, o det är himla skönt att slippa dom! Du har inge mer foglossningar? Har det försvunnit? Skönt att du blir ledig nu :) Kram

2008-05-06 @ 19:34:24
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo det är himla kul att allt är bra :) Jonas tyckte verkligen om att han fick känna, o mer lär han nog känna framöver :) För just nu sparkar den bara mer o mer för varje dag :) Och starkar blir sparkarna! Åh va skönt att du slipper foglossningarna! :) Kram

2008-05-07 @ 19:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0