Vecka 24!!

Nu är jag i vecka 24 och bebisen sparkar i massor för varje dag som går och man känner sparkarna tydligare och tydligare det är sååå härligt... Peter lyckades känna en spark igen i tisdagskväll och det är sååå härligt så mysigt att man kan känna dig där inne i min mage, hur du rör dig och sparkar. Vi längtar sååå tills vi får träffa dig och hoppas att allt ska gå bra men det ska det väl göra :)
Det känns sååå mysigt att vara gravid man har börjat vänja sig och ser bara fördelar med det... inte för att jag sett nackdelar men när man mådde illa var det så jobbigt att må illa och när jag hade sååå ont i ryggen så gick du ju knappt att röra sig. Men nu känns det mycket bättre och jag älskar verkligen att känna på min mage hur den växer och blir större pga att vårat barn ligger där inne... åååh vad jag längtar till juli bara inte bebis stannar ända till augusti så länge orkar jag inte vänta ha ha ha :)

Nåja nu är jag hemma i Pajala igen, var så skönt att komma hem idag har bara legat på soffan med Cilla försökte orka med en kort promenad iaf för Cillas skull men sen blev det soffan har blivit förkyld igen inte kul att vara förkyld nåja beror väl på att man umgåtts så mycket med barnen dom har ju varit sjuka hela påsken... men sådant får man ta... ska ta och äta något sen ska jag försökta ta mig ett bad är sååå frusen så känns som att jag behöver det... får se om jag orkar men ska försöka iaf :)

Igår var jag och barnen till Haparanda och handlade lite babysaker och saker till Cilla. Det blev lite sängkläder till spjälsängen som inte är köpt än men den hinner vi köpa vi vet ju hurdan vi ska ha :) Blev en nalle med speldosa hoppas bebisen kommer gilla den :) Sen köpte jag en mobil som vi ska till vagnen... sen blev det två mysiga fleece filtar till bebisen. Från djurmagasinet köpte jag lite leksaker till Cilla för hon har ju en tendens att bita upp alla saker hon äger så man får slänga dom efter ett tag, köpte även en sax till henne så ska börja klippa henne kring öronen och tassarna för hon har himla mycket hår där... och kring tassarna är det inte kul, inte nu när det är snö i massor fastnar som bara den under hennes tassar. Vi var även till rusta och där köpte jag en prydnadskudde till soffen eftersom Cilla bitit sönder en av dom förra men denna får hon inte bita på, hon måste lära sig nu :) Sen köpte jag tofflor till mig och massa schampo och balsam.
Vi var även till Lei Lani och åt lunch, var sååå gott med kina mat som alltid jag skulle kunna leva på det äta det varje dag ha ha ha näst intill iaf :)

Idag åkte jag och Cilla hem till Pajala, när vi kom hem for vi direkt och handla lite mat för helgen från konsum och sedan var vi ut på en liten promenad följde Peter till jobbet och sen har vi legat och kollat skärgårdsdoktorn :) men nu ska jag börja laga mig nå mat här och sedan blir det bad i badkaret och slapp i soffan resten av kvällen... ha det fint, kram kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0