Ledig under påsken!!

Jaaa nu har jag sökt semester under påsken och vet att jag kommer bli beviljad eftersom jag redan fixat vikarie för mig heeela påsken, så har semester från Långfredagen till annandag påsk, hääärligt och gissa vad vi ska göra då, jo vi ska till Sangis, gud vad sköööönt... trodde för ett tag att vi inte skulle fira påsk i sangis eftersom jag jobbade och jag trodde Peter jobbade men eftersom Peter jobbar på badhuset fortfarande under påsken så är han ju ledig eftersom badhuset har stängt... Så det blir att vi åker till Sangis redan på skärtorsdagen när Peter slutat jobbet... gud vad skoj det ska bli, vi ska köra skoter i massor, busa med syskonbarnen och mysa i grillstugen och bada badtunna... hääärligt!!!

Sen kanske det blir en sväng till Sangis puben om man inte är allt för trött eller har allt för ont i ryggen, kan vara skoj att gå dit och träffa en massa folk, inte så ofta det händer :) Så nu måste jag meddela alla mina nära och kära som oxå kommer hem över påsken att jag kommer hem :)

Igår var jag till sjukgymnasten, fick en massa övningar som jag ska göra här hemma. Som kan hjälpa min värk och faktiskt så tror jag endel övningar hjälper oxå iaf för stunden. Fick även låna hem två olika bälten som jag ska pröva sen får jag beställa ett eget beroende på vilket jag tycker är bäst. Så ska tillbaka dit nästa vecka på Onsdag för att se om jag ska beställa ett eget bälte och så skulle vi kolla hur det gått för mig med övningarna.

Idag så jobbar jag, börjar först kl 15 så innan det ska vi ta och tvätta kläder och bara ta det lugnt... igår jobbade jag från 7-11 visst det gick bra men det var tungt jag var slut när jag kom hem men det får man ta bara kämpa på och det gör jag oxå. Är iaf jätte glad över att jag blir ledig påsken och får vara hemma och vila upp mig :)Tur att det finns vikarier som vill jobba!!
Just nu saknar jag syster yster i massor och hennes underbara barn såklart, önskar att man bodde närmare men men det är svårt. Jag skulle kunna flytta närmare sangis iaf men det är inte så lätt eftersom både jag och Peter har fast jobb här så är det inget man bara sticker ifrån utan att man fått fast jobb någon annanstans men när jag blivit klar med skolan och är utbildad förskolelärare då vet man aldrig vart vi hamnar eftersom det är jag som har utbildning så blir det att vi måste flytta dit vart man får jobb men det tar vi då. Kanske det blir att jag får ett jobb här som förskolelärare man vet aldrig det är inte helt ofattbart ha ha ha... :)
Nu ska jag gå och äta nå lunch, ha det fint... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Vad bra att du kommer hem under påsk så får jag träffa dig och se bebismagen!
Jag och Alex kommer på kvällen på skärstorsdagen och åker tillbaka på tisdagen, så nog måste vi väl hinna ses! Kramar, Ida

2008-03-04 @ 11:39:53
Postat av: Emilia

Jo London va kul som fan :) ja men herre gud ni har ju den bästa resan man kan få. en liten bebba :) så njut av de, ni kan ju resa sen när ungen blir lite större. hojja va jobbigt de måste va o jobba när man har ont o de, har hört att dom är rätt hårda med att man inte får va sjuksriven o de eftersom de inte klassas som en sjukdom, konstigt ändå. va gjorde ni ihelgen då? kram

2008-03-04 @ 12:33:35
Postat av: Tessah

aloah bruden!

Nåmen hinner vi ses nått denna gång du kommer till sangis då?
Bara sväng in på en kopp te`eller vadsom om du har krokarna kring vårt hus ;)
Krams!

2008-03-04 @ 21:21:17
URL: http://www.tessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0