Semester!!

Nu har vi riktig semester, det är sååå härligt att bara vara speciellt nu när man inte orkar så mycket annat :) Nu befinner vi oss i sangis och blir här ända till 1 juli sen bär det av hem mot Pajala igen för då närmar sig pajala marknad och beräknad förlossningsdag och då kan det vara skönt att befinna sig i hemmet ;)

Jag kom ju hit i Torsdags och sen dess har vi haft fullt upp här. vi var och tittade på balen i torsdags eftersom min kusin Helena skulle gå och hon var verkligen jätte fin. så fin klänning och så snygg frisyr. Är alltid lika kul att se hur fina alla är och vilka klänningar dom har :) På Fredagen så var jag och kollade på Williams avslutning på skolan, han går ju ut tvåan nu tänk vad tiden går fort :) så till hösten börjar han trean ja han börjar bli stora killen :) Sen efter avslutningen följde barnen med mig till mamma och pappa, vi busade lite grann utomhus och sen när vi ätit lunch åkte vi till Kalix för att gratta Helena på skolgården och självklart kolla utsläppet, sen var vi på studentmiddag hos min kusin, syster var oxå med dit för då hade hon slutat jobbet. Sen när vi kom hem tog vi det lugnt resten av kvällen, det var skönt... känns som att jag behövde det.

I lördags var jag och syster och barnen och grattade våran kompis Jennie som fyllt 23 år, sen befann vi oss mest ¨på mammas och pappas gård och försökte få igång minnas och deras pool men vi upptäckte tre stora hål i den så det var bara slänga den. Så på söndagen åkte vi med mamma till Haparanda för att köpa en ny pool och hela söndagen ägnade vi åt att sätta ihop den där poolen och fylla med vatten.

Måndag hände inte så mycket vi var en snabbis till haparanda, åt lunch på max och sedan eldade vi varmvattenberedaren här hos mamma och pappa för att sätta lite varmvatten i poolen, Idag har vi ägnat oss åt precis samma sak värma vatten så poolen skulle bli lite varmare vi fick upp temperaturen till 20 grader så eftersom jag har svettats hela dagen vilket jag gör hela tiden nu för tiden så svalkade jag av mig i poolen lite grand iaf visst det var inte skönt men det var iaf skönt att få svalka av sig lite :) Cilla stortrivs här eftersom hon får springa så mycket lös, just det cilla och peter kom ju hit i söndags och blir här lika länge som jag nu eftersom Peter har semester nu.

Jag ringde till barnmorskan i Kalix idag och fick en tid till henne för ett besök... så den 25 juni ska jag dit, kan vara skönt kolla så att allt fortfarande är bra osv. Man har ju lätt till att oroa sig, men nog känns allt bra nu min magsjuka är då helt borta jag har fått matlust igen... härligt!! Har lite sammandragningar då och då, till och från men det får man väl leva med, det är ju bra träning inför förlossningen :)

Nu ska jag gå och vara social här. kolla beck kl nio nog för att jag sett den men är alltid lika kul att se :) Ja ja ha det fint, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som att du haft det riktigt skönt :)

Jag kom till Kalix idag...eller snarare ikväll så har inte hunnit göra så mycket. Om inte annat kan vi väl ses en dag och ta en fika..eller kanske luncha på Kina?



Kram!

2008-06-18 @ 01:08:58
URL: http://www.familjenlarsson.net/sofie/blog
Postat av: Hanna

Vilken barnmorska får du gå till? :)

Kram

2008-06-18 @ 08:42:49
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: Tessah

tjo gumman!



Hurru du vet vart min postlåda bor så kika uPP! :)

sofie kommer vara hos mig i morron också så kömsi kömsi! :P

Ähh jag slår en pling för du hinner säkert int läsa detta innan dess kanske :)



kram

2008-06-21 @ 23:49:01
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Lina

Hannis snart kommer ju babyn. du är så tråkig när du inte är hemma, vi kommer aldrig hinna ta en fika innan babyn kommer.men annars får vi ta de sen. ha de bäst//Lina

2008-06-24 @ 22:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0