Fullt upp!!!

Jag har verkligen fullt upp på våran semester känns som att jag har något att göra varje dag inte mycket vila här inte men nu måste det bli ändring på det måste verkligen börja vila mera. Var till bm idag i kalix, mitt blodtryck hade gått upp nu så bm tyckte det var en aning för högt så hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag för att kolla om det gått upp ännu mera då, hon frågade om jag haft huvudvärk vilket jag haft den senaste tiden men trott att det berott på vädret, så hon sa att det kan ha och göra med blodtrycket och om min huvudvärk blir värre ska jag på en gång ringa till sunderbyn så får vi åka in dit och kolla... men man kan ju hoppas att blodtrycket ger med sig eller stannar nu så det inte går upp ännu mer. Iaf verkade bebis må hur bra som helst, levde om där inne i magen... hjärtljudet låg kring 150 så nu var det som vanligt igen :)

Ja det har iaf hänt en hel del sen sist jag skrev.... i Fredags var det midsommar, den firade vi i råneå med min kusin och hennes familj och deras vänner och såklart syster och barnen var oxå där... så det var riktigt skoj, vi åt god mat och det var dans runt midsommarstången men jag orkade inte dansa :) räckte med att titta på.

Midsommardagen var lugn, satt mest ute och solade hos mamma och pappa, grillade parisare och sen var vi och hyrde film, vi såg arn och juno, två bra filmer. Juno var ju en riktig toppen film man fick både skratta och gråta, sådant är ju alltid kul :)

Söndagen var jag och hälsade på min kompis tesse och där var även min kompis sofie så jag fick träffa dom båda två det var jätte kul. Sen var vi och åt middag på restaurangen i sangis, jag, Peter, syster och barnen och Jennie, Pär och Emmi.. jag tog ingen pizza kan inte äta det sen jag hade min magsjuka eftersom det var pizza som kom ut... ha ha ha men jag åt en lövbiff och det var lika gott det :) Om inte godare.

Måndagen var vi till mormor och hälsade på och nu när hon såg mig kom hon ihåg att jag var gravid det var inte som sist när jag träffade henne då hon frågade varför jag var så tjock ;) Det var iaf trevligt att träffa henne och hon blev då så glad, sen på kvällen var vi hos syster och åt sockerkaka och spelade mariokart.

Tisdagen var en regnig och slö dag, hände inte allt för mycket men det var skönt att ta det lite lugnt. Men på kvällen var jag iaf på bio med några tjejer vi såg sex and the city filmen... och den var super bra man fick skratta en hel del och några tårar kom oxå vid vissa stunder :) Men det som var mindre bra var servicen på bion, ja kalix har inte den bästa servicen iaf inte röda kvarn. Dom tog in för mycket folk så två tjejer fick sitta på golvet medans nån från personalen hade paxat en plats bland stolarna så fick det sitta stackare på golvet, jag kan inte förstå hur personalen kan gå före kunderna, och hur dom kan ta in mer folk än det finns platser?? Jag och mina vänner fick tyvärr inte sitta brevid varandra och vi hade bokat biljetter men tydligen spelar det ingen roll eftersom det är samma kö för dom som bokat och för dom som inte bokat... det är störande... kan dom inte börja ha numrerade platser så man vet innan man går på bion att man får sitta bredvid dom man går dit med... ja det var ju iaf tur att vi till slut hittade en plats fast vi fick leta runt hela biosalongen för att hitta en plats åt alla... Ja jag tyckte det var ganska irriterande, kanske sista gången man gick på bio i kalix!!!

Idag har vi varit och ätit och lunch hos farmor och farfar, vi blev bjudna på våfflor det var så gott. Sen var vi till kalix för vi skulle till barnmorskan och Peter skulle på systemet, ja nån öl måste han ju passa på att dricka nu för snart måste han oxå hålla sig nykter man vet ju aldrig när bebis vill titta ut ;) så det blir en nykter marknad för hans del med... första gången på väldigt länge, men det kan ju vara kul det med :)

Nåja ikväll blir det lugnt vi ska grilla lite kyckling och bara vila resten av kvällen... nä nu måste jag kolla hur det går med matlagningen... ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va kul att du läser, fast det visste jag ju redan! ;) Okej, då kan det ju vara bra att kolla, så behöver man inte oroa sig :) Jotack, det går bara fint för mig. Magen växer :) Jag måste ta kort någon dag, har bara inte blivit utav! Måste ju passa på innan det blir för sent ;) Kram kram

2008-06-25 @ 18:37:49
URL: http://wildbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0