Första turen till förlossningen!!

Jaha nu har vi gjort våran första tur till gällivare förlossning blev kvar där över natten från lördag till söndag på grund av att jag hade sådan stark magsjuka att jag inte åt något under hela gårdagen och allt jag drack spydde jag ut, misstänker matförgiftning men då tyckte läkare att jag var tvungen att få dropp så jag fick ligga över där över natten det var ju bra det för både min och bebis skull... men bebisen har levt rövare i magen hela tiden den har då mått hur gott som helst eller så har den varit hungrig den stackaren ;)

Nåja det hela började att jag vaknade kl 4 på lördagmorgon med värk i hela magen och ryggen det hög och krampade och jag kände även sammandragningar, gjorde sååå ont men tog en alvedon och somnade om... men vaknade igen vid åtta och då gjorde det ännu ondare... jag väntade med att ringa förlossningen ifall att det skulle avta tänkte att det säkert skulle göra det sen fick jag även börja springa på toaletten fick diarre... så jag började misstänka magsjuka men ringde förlossningen vid halv elva eftersom det inte gått över utan blivit värre och dom tyckte att jag skulle komma in för det var ju svårt för dom att säga om det var värkar eller magsjuka... så vi åkte in, med tanken på att det säkert skulle vara magsjuka eftersom det är sex veckor före beräknad förlossning.

I bilen mådde jag inte alls nå bra det gjorde så ont i ryggen och magen, kunde knappt sitta.... till slut spydde jag, tur att jag hade en påse med mig.... sen när vi kom fram fick jag ligga med ctg kurvan på och den visade att jag hade lite smått sammandragningar och lite aktivitet i magen som barnmorskan uttryckte sig :) Bebisens hjärtljud var bra den låg som vanligt kring 144-155, sparkade och hade sig i magen så det kändes skönt då förstod jag att det bara var jag som led av denna sjuka ;) Så barnmorskan gjorde en gynundersökning på mig konstaterade att bebisen inte var på väg ut än på länge... sååå skönt jag kunde pusta ut, då fick vi det konstaterat det var magsjuka... men eftersom jag inte ätit på hela dagen och hade spytt så ville dom ha kvar mig där över natten och ge mig dropp, det tyckte jag var bra eftersom jag var väldigt orolig för hur bebisen mådde när jag inte kunde äta som vanligt... men den verkade må bra.

Nu är vi hemma igen, skönt att komma hem, bm kollade hjärtljudet innan vi åkte och det var som vanligt kring 144 den mådde toppen, och jag har till och med kunnat äta smörgås och fil idag och ska försöka mig på lite mat nu... men har fortfarande lite värk i magen men får ju iaf behålla det jag äter och dricker så det är jag tacksam för... nåja nu hittar vi iaf till förlossningen.... ser fram emot att åka dit nästa gång kanske jag slipper spy lika mycket, fick ju inte behålla någon dryck alls igår... hoja... nåja nu ska jag försöka äta lite, ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Tessah

ja ursh va jobbigt för dej åka på magsjuka då du är gravid! Hujja!

Jag har haft magsjuka 2 ggr denna vinter och det gör ju sjukt ont i magen av den i år.

Hoppas du mår bättre nu! :)



kram kram

2008-06-09 @ 22:05:50
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch, stackars dig! Tur att det gått över o att bebisen inte mådde dåligt utav det. :) Kram kram

2008-06-10 @ 08:44:26
URL: http://wildbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0