Bm besök och föräldragrupp!!

Idag har vi varit på föräldragrupp och bm besök... på föräldragruppen pratade vi mest om olika bedövningar som finns att ta under förlossningen, är ju alltid bra att veta men jag har då ingen aning vilken bedövning jag skulle vilja ta eller om jag ens vill ha någon bedövning känns som att jag kan börja med lustgasen och sen se vart det slutar :) Man vet ju aldrig kanske bli akut kejsarsnitt för mig med, har ju varit det både för min syster och min mamma när dom fått sitt första barn men med andra barnet har det blivit planerat snitt... men det behöver ju absolut inte vara så för mig, jag kanske kommer vara den första i våran familj som föder normalt :) Hoppas kan man ju, för jag vill verkligen föda normalt, men mår inte barnet bra av det så tar jag ju hellre snitt men det får man ju se vid det tillfället!!

Sen var vi på besök hos barnmorskan, hon mätte min mage den hade vuxit med 2,3 cm så nu låg jag kring 33 cm. Det var normalt för min egen kurva, skönt att höra :) Bebisen låg med huvudet ner och rumpan upp som vanligt, barnmorskan sa att den låg väldigt nära mitt bäcken nu och det är säkert därför som jag haft så ont där nere under förra veckan och helgen... barnmorskan sa att det är lite för tidigt att bebisen redan ligger så långt ner men det är ju inge farligt... så kanske den vänder sig igen och igen sen innan förlossningen sätter igång så man vet ju inte om den lagt sig där för att stanna nu :) Bebisens hjärtljud låg kring 140 nu ibland upp till 150 när den var igång och sparka och hade sig :)  Det är iaf skönt att få veta att bebisen mår bra där inne :)

Så annars har det inte hänt så mycket idag, jag har bytt till ljusa sommargardiner här hemma och nu är maten i ugnen så när vi har ätit ska jag gå ut och plantera blommor för nu kom ju solen fram oxå... sen blir det lugnt resten av kvällen... men ni får ha det så bra... nu ska jag äta, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Magen växer ser jag ;)

2008-06-02 @ 21:37:19
URL: http://wildbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0