Hörde hjärtljudet :)

Idag har vi varit på ett besök hos barnmorskan, tog en massa prover och lyssnade på hjärtljudet, det var så härligt att höra hjärtat slå på den lilla som ligger i min mage, sååå mysigt :) Mitt blodtryck hade gått upp lite är väl därför jag känt mig svimfärdig vid vissa tillfällen, fick järntabletter att äta nu äter ju redan vitaminer som innehåller järn men tydligen så räckte dom inte så får ta hoppas det blir bättre med järntabletterna.

Angående mina foglossningar så är det ju normalt sa barnmorskan, hon tyckte det lät som ischias besvär så det är väl det jag har. Inget att oroa sig för vissa kan ha så och vissa inte under sina graviditeter men hon sa att om det blir för jobbigt att jobba skulle jag höra av mig längre fram fick iaf ingen läkartid nu, bäst att vänta och se. Men hon tyckte då att jag skulle söka havandeskapspenning men det får man ta först två mån innan beräknad förlossning så jag tänkte söka det, om det går igenom så kanske jag kan ta ut min semester redan i april, hääärligt då är det bara ungefär en och en halv månad kvar att jobba det ska jag väl klara av försöka iaf.

Jag är iaf superglad över att vi hörde hjärtljudet det kändes så mysigt att höra att den verkligen lever där inne :) Jag är verkligen jätte lycklig över att det har gått så bra denna gång att bebisen mår bra, jag kan helt klart ta foglossningar och ischias och allt annat bara min bebis mår bra och kommer ut till oss levande och frisk och det tror jag den gör denna gång det bådar ju gott :)

Annars så händer det inte så mycket, tar det mest lugnt, orkar inte med så mycket mer när man har så här ont, nåja på Måndag ska jag till sjukgymnasten få råd och tips skönt, det känns som att man behöver det.
Min älskling jobbar till 17 idag så när han har slutat ska vi fara och äta thai mat på bykrogen, gott gott men så starkt men får väl klunka i mig massor med vatten :) Sen ska vi handla mat i massor lönen kom ju idag hi hi hi ;) så blir det väl att kolla beck ikväll, beställde första boxen med beckfilmerna 1-4 och fick den idag, har bestämt mig för att börja samla på beckfilmerna jag älskar ju beck filmerna. Jag tycker kriminalseriefilmer över huvud taget är jääätte bra, wallander är oxå riktigt bra men beck är ändå den bästa av dom alla :)
Beställde även en film av astrid lindgren (tjorven och skrållan) har tänkt lääänge att jag ska börja spara på astrid lindgrens barnfilmer för jag verkligen älskar dom, man blir som ett barn på nytt när man ser dom :) Så första filmen nu ska fortsätta beställa sedan, ronja rövardotter, pippi långstrump, emil i lönneberga, lotta på bråkmakargatan, bröderna lejonhjärta, barnen i bullerbyn m.m. så det blir att samla på en hel del saker :) men det är kul måste ju hitta nåt nytt att samla på nu när jag har alla vänners säsonger ;) nåja nu ska jag gå och göra mig i ordning innan vi ska iväg och äta, ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad mysigt att höra hjärtljuden :D jätte glad för eran skull! vi har alla beck filmer ( boxar ) och de rekomenderar ja att köpa så bra som dom är :)

2008-02-27 @ 18:50:14
Postat av: Hanna

Va härligt att höra hjärtljuden :)

2008-02-27 @ 21:30:10
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Hanna

Jo vi längtar jätte mycket :) Jo magen växer! Växer din? Kram

2008-02-28 @ 12:55:42
URL: http://wildbee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0