Helgen!!

Nu är helgen över och vi är hemma igen, i Lördags åkte jag och min älskling till piteå för att bo på piteå havsbad från lördag till söndag. Cilla var hos Peters föräldrar och där verkade hon ha haft det jätte bra men hon blev glad när vi kom på söndagen klart hon blir vi är ju hennes föräldrar ;) Ja som vi skämmer bort henne men vi ska skärpa oss nu vi måste det för till sommaren får hon en konkurrent ska bli kul att se vad hon säger om det men hon älskar barn så det ska säkert gå bra.

Nåja iaf så var våran vistelse i Piteå jätte bra när vi kom dit på lördagen så gick vi på stan lite åt lunch på en kina restaurang och det var jätte gott älskar kinamat nu :) Sen åkte vi ut mot havsbadet och där fick vi vårat hotellrum oxå fick vi gå till relaxen med badtunna och bastu men jag kunde inte bada i badtunnan inte Peter heller den var alldeles för varm över 40 grader... hoja så doppade fötterna och det räckte. Ja men sen gick vi till vårat hotellrum och vilade lite och sedan gjorde vi oss i ordning för middagen som var på hotellet med buffe och uppträdanden, först satt vi i baren innan kl blev 19 jag drack en alkoholfri cider tänk dom hade sådant där, den var faktiskt god men jag är ju inte så förtjust i cider i vanliga fall dricker mest öl eller vin men den här cidern var god berodde kanske på att den mest smakade saft när den var alkoholfri ha ha ha :)

Maten fick vi börja ta kl 19 och den var supergod mycket olika goda rätter och jag åt som aldrig förr ha ha ha :) men det var gott, sen fick vi även en jätte god efterrätt med kladdkaka och grädde mmm den var sååå god, så vid halv nio var kvällen slut för våran del då vi kollat lite på när dom hade sjöngt då blev vi så trötta efter all god mat så vi gick till hotellrummet och jag slocknade kl 22 ha ha ha kände mig som en pensionär men Peter somnade oxå tidigt och det var bara härligt att vakna upp utvilad på söndagmorgon och gå iväg och äta en supergod frukost. 

Efter frukosten åkte vi till Luleå mot storheden shoppade lite smått, köpte en doppresent till Peters systerdotter sedan kunde jag inte hålla mig och köpte en pyjamas till vårat lilla pyre i magen :) Sen var vi även på djumagasinet köpte en massa leksaker till Cilla och ett nytt koppel och halsband ett större. Även en massa godis och hundmat efter att vi shoppat av oss lite åkte vi in mot stan for till pontushallen och kollade när peters systerson spelade pingis satt inte så länge där för jag hade blivit hungrig igen så vi drog iväg mot max :) sedan bar det av mot råneå där vi stannade hos min kusin, jag fick en hel kasse med mammakläder det var väl behövligt för känns som att inga kläder passar på en redan så det var en del av kläderna som jag redan kan börja använda känns så mysigt och mer på riktigt :) Vi blev även bjudna på jätte god mat sedan vi fem tiden så började vi åka mot pajala, vi hade ju lång väg kvar och vi saknade ju våran Cilla.

Vid halv åtta kom vi fram till Pajala och fick äntligen träffa våran Cilla, gud vad hon var mysig igår hon skulle ligga i famnen hela tiden och ville att vi skulle leka och busa med henne hela tiden hon hade nog saknat oss oxå ;) Nåja nu ska jag gå och göra någon nytta här, snart kommer Peter hem från jobbet och han har med sig täckbyxor till mig vad snäll han är, han skulle gå och köpa nya till mig med resår i midjan så jag kan använda dom ett bra tag för mina täckbyxor kan jag då inte ha dom får jag inte igen... men ska bli skönt med nya, nåja ha det fint, kram kram.

 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilken mysig helg ni verkar ha haft :D ja åt också på max på storheden ihelgen såååå gott haha

2008-02-04 @ 20:42:00
Postat av: Emilia

Jo de va skit skoj i Lule också. är allt bra annars då? hur långt har du gått nu? kram

2008-02-05 @ 11:20:47
Postat av: Hanna

Låter som en jätte mysig helg! :)

2008-02-05 @ 11:40:11
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Lena

Vad härligt att komma iväg en helg. Ni verkar ha haft en riktigt avslappnad och skön weekend. Jag är smått avundsjuk ;)

2008-02-05 @ 13:01:41
URL: http://zpray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0