Fortfarande ont...

Ända sedan i onsdags har jag haft starka foglossningar det har gjort så himla ont och gör det fortfarande känns som att jag är beroende av alvedon men det hjälper knappt bara för stunden men sen kommer det tillbaka igen... hoja vad jobbigt. Kan knappt sova om nätterna vaknar flera gånger för att det gör så ont och då måste jag upp och kissa så jag springer säkert upp två till tre gånger per natt så man är inte så utvilad på morgonen... typiskt jag som just hade börjat känna mig piggare och kändes som att jag orkade mer saker då får man foglossningar som tär på en... men jag försöker att inte tänka på det och försöker att ta det lugnt och vila mycket osv... för orkar inget annat. Men som jag har sagt förrut så länge barnet mår bra så är det bra... man kan ju inte undgå att oroa sig när man har ont någonstans men det är ju som sagt vanligt med foglossningar så jag vet att man inte behöver oroa sig... men ändå har man ju lätt för att göra det, men det ska nog gå bra nu det tror jag då :)

Idag har jag semester från jobbet eftersom vi ska på dop idag, Peters systerdotter ska döpas, hon ska heta Lilly men det har jag säkert redan skrivit men nu får ni veta det igen :) så kl 16 ska vi vara i pajala kyrka sedan ska dom ha bjudning med smörgåstårta hemma hos dom, det ska bli gott. Sen blir det en rätt lugn kväll, kolla melodifestivalen här hemma och bara mysa, häärligt!!!
Vi har varit ute på en liten promenad med Cilla i det härliga vädret, men jag orkade inte gå så långt så vi gick bara en kort sväng men Cilla fick springa av sig i snön så det gillade hon verkligen :)

Igår var vi till Jenny och Johan, vi satt och såg Lets dance, det var skoj, kul att träffa lite folk känns som att det inte händer allt för ofta för man orkar knappt med något man lägger ju sig kl 21 på kvällarna men men är man trött så är man bara att sova då :) Nåja nu ska jag titta efter vad min älskling och Cilla sysslar med kanske dom har somnat är så tyst här... ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja jag har haft tur :) Joo alltså om det fortsätter såhär måste du ju få bli sjukskriven.. Så det löser sig nog ska du se :) Jag köpte sängkläder till bebisen, nå haklappar o en badcape, sånt där badlakan med huvud, du vet? :) Och 2 bodysar på barnens hus :) Kram kram

2008-02-23 @ 14:59:35
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Sofie

Precis som du säger så är det svårt att jobba inom vården med foglossningar men då ditt arbete innefattar lyft m.m. så brukar sjukskrivning inte vara ett problem. Sen kan man ju söka havandeskapspenning 2 månader innan beräknat datum :)

Ja, vi åker till Thailand på TISDAG. Inte alls länge kvar nu. Då blir det bye bye Sverige i EN månad *weiii*

Hoppas dopet var fint och att ni får en fortsatt trevlig lördagskväll.

2008-02-23 @ 17:01:14
URL: http://sofiiiegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0