Tvättdag!!!

Idag tvättar vi kläder som vanligt är tvättkorgen full här hemma och idag var vi tvugna att tvätta eftersom vi måste börja packa imorgon för på Fredag då åker vi till Sangis. Ska bli skoj att komma dit igen nog för att vi bara blir där över helgen för sen ska vi ju till GBG igen men vi kommer ju tillbaka till Sangis efter GBG. Då kommer ju även syster och barnen den 20 dec.... vad vi längtar, ska bli så skoj att träffa dom igen.




Ska bli så kul att träffa dom igen!! Men en sak kommer kännas konstigt, denna julafton kommer vi vara i Pajala, jag har alltid firat jul med mina syskonbarn ända sedan dom föddes, så det kommer kännas jääätte konstigt och tomt. Men för att det ska bli rättvisst för mig och Peter så har vi bestämt sedan förra året att fira varannan jul i Sangis och varannan i Pajala och förra julen var vi i Sangis så denna jul blir då i Pajala men på annandagen åker vi till Sangis igen för den 27 är det ju dop. Fast på ett sätt ska det bli mysigt att få vakna upp i sin egen säng på julaftonsmorgon att jag och Peter får hitta en egen liten tradition som vi säkert kommer hålla resten av våra liv :) Det ska nästan bli lite spännande och denna jul är ju unik för lilla Herman firar ju sin första jul så det ska bli jätte mysigt men självklart kommer jag sakna syster och barnen och mamma och pappa men jag vet ju att vi ses både före jul och efter jul så det är ju lugnt!!!!

Idag ska vi faktiskt göra köttbullar så vi har till ett litet julbord här hemma, vi har ju fått jansons frestelse av svärmor min och även julskinka av mamma min som är färdigkokt så då behöver vi bara griljera den och det ska vi väl lyckas med men det gör vi inte idag det får bli dagen före julafton.
Vi ska slå in resten av alla julklappar så nog har vi saker att göra alltid fast det är såååå kallt ute, hela 24 minus... brrr... så bäst vi håller oss inomhus!!!

Lite bilder på våran gran inomhus och utomhus:



Visst är dom fina? Ja jag älskar julen, det är så mysigt hemma då med ljus överallt och sådant gillar jag!!!

Nu sover Herman så jag ska passa på att börja slå in lite julklappar, inatt har Herman varit lite pigg igen men det beror säkert på för att han sov så mycket i bilen igår när vi var till Gällivare. Jag skulle oxå varit pigg om jag varit han :) Men det räcker med att ligga och krama om honom då somnar han om till slut och det är ju så mysigt så det gör jag gärna. Man älskar honom mer och mer för varje dag som går, ja han är det bästa som hänt mig helt klart och sedan kommer Peter fast det är ju egentligen lite fel för utan Peter hade ju inte Herman funnits ;) Ja okej dom två är det bästa som hänt mig. Ja jag kan nog räkna upp mycket bra som hänt mig så detta meddelande kan bli långt ha ha ha, nä nu ska jag gå och göra någon nytta, ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Usch, vi kommer sakna er jättemycket på julafton oxå... suck suck!!! :(

2008-12-10 @ 15:18:47
URL: http://wvildmamman.wordpress.com
Postat av: Systeryster

ja,jag vet. det blir skoj! Och nyår ska vi skjuta raketer och äta gott ihop!!! Kram

2008-12-10 @ 17:13:38
URL: http://wvildmamman.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Vad härligt att få starta en egen liten tradition och se hur den påverkar er lille Prins när han blir större. Har läst här hos dej ett tag (Är kompis med Ankki,din moster) Jag har en pojke som op för hjärtfel två ggr. Jag har inte träffat dej men däremot din syrra!

2008-12-10 @ 22:39:05
URL: http://kajsarina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0