Nyfiken...

Nu är vi sååå nyfikna här hemma, för när vi kom till Pajala så var jag och hämtade en blomma från krukan eftersom jag hade fått en blomma under den tiden vi inte hade varit hemma. Så vi sa att vi skulle hämta den från krukan då på Måndag, när vi kommer hem så är vi ju så nyfikna på vem som skickat blomman, när vi öppnar den finns det ett kort där som det står: Krya på dig!! God Jul och Gott nytt år på och inte vem det är ifrån. Nu är vi såååå nyfikna på vem det är som skickat så om någon känner sig träffad hör gärna av er till mig så jag vet vem jag kan tacka, tyckte iaf om blomman och den var jättefin, tack så mycket ifall du/ni läser detta. Har ju som sagt ingen aning vem som skickat den ingen i min familj eller peters familj verkar det vara vad vi vet iaf :) Så nu undrar vi men det är ju inte hela världen men vill bara skriva det här ifall att det blivit något fel om dom i affären har missat att skriva vem det är ifrån osv, så kanske ni undrar varför jag inte ens tackar för blomman men jag skulle gärna göra det om jag visste vem jag ska tacka ;)

Idag hade vi besök av prästen så nu vet vi in i minsta detalj hur dopet ska gå till, det blir nog jätte kul. Efter att prästen hade farit så for jag, mamma och minna utan barn :) till gallerian i torneå och shoppade kläder.
Tack älskade mamma för dom fina kläderna det behövdes nu kan jag känna mig lite fin på julen iaf :) Ni som har fått barn kanske vet hur det är när man helt plötsligt inte får på sig sina gamla kläder, jag måste verkligen kämpa för att komma ner till min normalvikt och efter allt jag har gått igenom senaste halvåret så har jag väl inte direkt haft det som första prioritering men efter jul då ska det börjas det kan jag looova.. Men iaf så kände jag att inget passade på mig allt satt så hemskt fult och man kände sig inte alls fin i sina gamla kläder så har mest använt mjukisbyxor och sådant så det passade fint med lite finare kläder nu till jul :)

Efter att vi hade shoppat kläder så kom Peter, Herman och Cilla och hämtade upp mig i Happis och vi åkte mot Pajala. Sen har vi varit och handlat lite julmat och sådant gott. Packat upp väskorna och förberett tvätten inför morgondagen. Imorgon ska jag även till sjukan och ta prover samt till sjukgymnasten. Sen blir det lugnt resten av dagen, jag och Peter ska äta eget julbord här hemma... mums så gott, kolla en massa filmer och bara mysa... härligt. 

Ikväll när Peter skulle lägga Herman så grät han sååå mycket att jag inte kunde låta bli att gå dit in och "ta över" mycket riktigt han slutade gråta på en gång när jag kom in och klappade han på kinden och pratade till han. Sedan somnade han nästan på en gång när jag stod där bredvid honom, han har nog börjar bli lite mammig iaf när han är trött på kvällen. Peter säger att han tycker det är skönt men innerst inne så tror jag han tycker det är lite tråkigt eftersom dom stått varann så nära när jag inte kunnat det. Men samtidigt så förstår jag han att han tycker det är lite skönt för det är ju jobbigt om man blir så låst att ingen annan kan ta hand om honom. Men så har det ju aldrig varit, Herman tycker om alla men när han är trött då är mamma bra att ha. Det är väl inte så konstigt om han tycker så med tanke på hur lite han varit med sin mamma till en början så nu när han fått känna hur det känns vill han väl inte vara utan det igen. Ja det skulle då inte jag vilja, vara utan honom alltså.

Igår gjorde vi, marsipan figurer. Jennie kom förbi, var skoj att träffa henne igen var som ett tag sen. Ikväll är syster och Jennie ute på hotellet i Kalix och slår runt sina klackar :) Jag skulle gärna ha velat vara med dom men min infektionsrisk passar sig inte på en krog och inte min ork heller. Så det får vänta men kan då säga att då hade jag varit chauför för det kommer jag vara dom gånger jag ska gå på fest i fortsättningen aldrig mer alkohol för min del. Högst en cider 2.25 eller nåt ha ha ha om ens det.


Vi gjorde även smällkarameller, här pysslar Vilma för fullt:


Vilma hon är en riktig barnskötare, så duktig med Herman och hon vill knappt släppa ifrån sig honom när hon har honom i famnen så gulligt :) Igår matade hon Herman:

Sötungar ;)

Nåja nu ska jag gå och lägga mig i sängen vi har haft en jääätte mysig stund i Sangis. Pysslat med det mesta, imorgon blir det skönt att få ta det lite lugnt här hemma iaf efter att det varit en intensiv morgon. Ha det bäst, godnatt, kram kram. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du gillar öl så finns det en jättegod en som är alkoholfri...Carlsberg heter den och finns i en vanlöig mataffär. Vilka jättefina marsipanfigurer ni gjort!

2008-12-23 @ 23:21:28
Postat av: Kajsa

Om du gillar öl så finns det en jättegod en som är alkoholfri...Carlsberg heter den och finns i en vanlöig mataffär. Vilka jättefina marsipanfigurer ni gjort!

2008-12-23 @ 23:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0