Mysig Helg!!

Vi har haft en riktig mysig helg eftersom vi haft besök av Hermans mormor, det var jätte kul att hon kom, synd bara att Hermans morfar inte kunde komma men det får han göra sen när han är klar med sitt tomtejobb i Luleå :) Vi hade ju iaf mormor här. Vi har fått god mat och gjort knäck och ischoklad och vi lyckades riktigt bra med både knäcken och ischokladen... mmm vad gott det blev!!!

Igår var vi och handlade på byn sedan var vi till Katta och Affe eftersom Katta fyllde år. Sen lagade vi en god middag och tog det lugnt resten av kvällen, åt godis och kollade på stjärnor på is. Kul att Markus vann, den killen måste vara en riktig vinnare han ger sig inte förrän han vunnit, verkar det som!!!

Idag var vi till Eva och Bengt så mamma fick se hur dom bor, vi fick gott fika och sedan åkte vi hem och lagade mat igen ha ha ha vi har inte gjort annat än stått i köket men det är ju mysigt det. Vid fyra tiden körde vi mamma till bussen och sen har vi bara legat framför tvn och Herman har sovit lite. Nu sitter han och busar med pappa sin, han är så go och glad våran kille.

Men han har börjat vakna om nätterna, jag är helt slut, sååå trött idag för hela helgen har han vaknat titt som tätt och haft svårt att somna om. Så jag har inte fått mycket sömn har ju varit tvungen att försöka söva han, men till slut gick det när jag låg och kramade han ett tag men det är ju så mysigt så jag ska inte klaga och det gör jag inte för det är ju det här jag längtat efter att jag ska orka ta hand om honom och det gör jag nu och det är så mysigt!!!

Imorgon ska jag till sjukan och träna på gymmet, sen blir det väl lugnt resten av dagen, vi kanske tar en promenad till byn och handlar lite om det inte är lika kallt som idag då får vi väl ta bilen istället. Nåja nu ska jag gå ut med Cilla så jag hinner innan Peter ska iväg på innebandy, ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mysigt med en helg med din mamma :)



Nu längtar jag som en tok till Kalix och alla vännerna :) Ser fram emot att träffa dig där också!



Hoppas det går bra på gymet imorgon..jag tänkte också pallra mig dit :)

Kram

2008-12-07 @ 22:34:04
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Systeryster

jag har nominerat din blogg till bästa mammabloggen!

den som får flest röster vinner ett pris! Så ALLA som gillar Hannas blogg; gå in här och Nominera den här:



http://dianasblogg.blogg.se/2008/december/dags-att-nominera-basta-mammablogg.html#comment

Puss å kram syster yster!

2008-12-08 @ 14:09:11
Postat av: Sofie

Ja, det var väldigt mysigt...fast lite roligt får man ha åt den norrländska hörnan...där kallar dom klådda för Lappkaka ler



Kostar 70kr för vuxna att gå in, hade varit schysst om det var gratis. Men har man aldrig sett det så rekommenderar jag det varmt :)

2008-12-08 @ 14:21:06
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0