Hes och hosta!!

Nu har lille älsklingen Herman blivit hes och rosslig i halsen, han har även lite tendens till hosta. Så jag som den oroliga mamman jag är ringde direkt till vårdcentralen i kalix nu på morgonen och pratade då med en sjuksköterska som gav mig lite tips och råd vad man kan göra.

Herman är lika glad fast hans hals rosslar men han har inge feber och är på relativt bra humör så sköterskan sa att man kan avvakta och se men blir det jätte tungt för han att andas så är det bara att åka in för oss eller om han får feber. Hon sa även att vi ska ge en massa att dricka så vi ger honom vatten titt som tätt och faktiskt så dricker han det. Jag frågade om hostmedicin men hon sa att det inte brukar hjälpa på så här små barn så det är bättre att ge dom något att dricka istället. Hon sa att det förmodligen är snoret som rinner ner och därför rosslar det så i halsen på honom.

Det var iaf skönt att få höra att det är normalt och att småbarn faktiskt kan bli sjuka, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig för jag gillar direkt inte sjukdomar något mer. Min lunginflammation visade sig vara en hjärtsjukdom så varje gång någon blir sjuk nu för tiden så tror jag det värsta!!! Men jag vet det behöver inte vara så och man ska tänka positivt men ibland är det svårt.

Idag måste jag till apoteket hämta ut lite mediciner är ute i god tid igen för vill inte bli helt utan sedan. Men klarar ju mig ett bra tag men det är bra att vara ute i god tid. Vill även en sväng förbi ikea, så det kanske blir att man far dit med. Nåja nu ska jag gå och äta frukost och försöka få lillkillen att sova lite men han verkar då bara vara på bushumör ;) ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har oxå lillkillen sjuk här. Rosslig och snorig. Det är inte första gången han är det..å jag är oxå en hönsmamma. Vårdcentralen har fått telefon samtal av mig oxå ;) Var beredd på att han kan kräkas upp slem. Adrian kräktes upp vällingen på morgon..å det var inte lite det kom. Å så klart rakt i sängen. Hoppas eran lillkille blir bra snart.

2008-12-29 @ 11:27:56
URL: http://adriansmamma.blogg.se/
Postat av: Angelika

Men inge hostmedicin? Vi fick då hostmedicin av våran Bm när lilleman var 5 månader. Nog går det bra, det låter oftast som att dom är sjukare än vad dom är.. Alfred är också sjuk nu, men det blir bättre efter 3-4 dgr. jag lovar ;P Krya på er! Kram

2008-12-29 @ 21:57:43
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0