Förkylda!!

Usch både jag och Herman är förkylda nu, snoriga, halsont och rossliga i halsen. Men inge feber har vi ingen av oss, så vi hoppas vi slipper febern. Ringde igen till vårdcentralen idag för Herman har rosslat så i halsen hela natten det lät inte roligt man var ju orolig över att det kan var astma eller nåt. Men sjuksköterskan sa att det förmodligen är en vanlig förkylning och det är vanligt att barn får så där på natten när dom ligger ner och är snoriga eftersom han är på så gott humör och inte har någon feber så tyckte hon inte att det var nödvändigt för oss att åka in. Det är det väl inte men man blir ju orolig hon sa att det är förmodligen inte astma för då har dom jätte svårt att andas och andas verkar han då kunna fint :)

Jag ringde även till sahlgrenska idag berättade att jag blivit förkyld, frågade om dom tyckte att jag borde gå och ta prover nu på en gång men eftersom jag ingen feber har så behövs det inte jag skulle avvakta och se men får jag feber eller jätte mycket hosta eller nåt annat besvär så är det bara åka in tyckte dom. Men än så länge är jag mest snorig, trött och har lite halsont men det känns redan bättre i halsen än vad det gjorde inatt så man kan ju hoppas att det bara är en liten förkylning som snart ger med sig.

Herman han är då på gott humör fast han är förkyld, skrattar och busar i massor. Vi har varit till Jennie, Pär, Emmi och Alicia idag men Pär var på jobbet. Men Herman fick iaf leka med Alicia det är ju ungefär bara två mån mellan dom så dom verkade verkligen intresserade av varandra. Syster och barnen var med så William och Vilma lekte mycket med Emmi. Emmi fick även födelsedagspresenter av oss för hon har fyllt år på annandagen vi hade ju inte riktigt tid att gå till henne då för vi hade ju fullt upp med att ordna inför dopet :) Men det var kul att vara dit och hälsa på.

Ikväll blir en tidig kväll, jag är jätte trött eftersom jag inte kunde sova när Herman rosslade så i halsen. Man blev ju lite orolig. Imorgon är det nyårsafton då blir det god mat och massa raketer här hemma hos mamma och pappa och jag får se om jag orkar hålla mig vaken till tolv kan hända att jag går och lägger mig för att sedan stiga upp till tolv. Får se hur trött man är, får man sova mycket inatt så då kanske man är piggare imorgon men det tar jag imorgon.
Nåja nu ska jag gå och mysa med min lille pojke, ha det fint, kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0