7570 gram och 68 cm!!

Japp våran lilla kille väger nu 7570 gram och är 68 cm lång, vi var till barnmorskan idag, jag och Herman. Vi tog en promenad med vagnen dit och det var så härligt att gå själv med han nu börjar man känna sig som en riktig mamma som klarar av sådana här vardagliga saker med sin son. Herman fick även sin andra vaccinationspruta, det gick jätte bra han gnällde lite grand när hon stack men sedan var det bra. Får se hur det blir ikväll han kanske kommer ha ont i benet och få feber men vi har alvedon hemma så det löser sig.

Ikväll kommer mamma min hit, tråkigt att inte pappa kunde följa med men skoj iaf att vi får träffa mamma igen och att hon får se vårat nya hem. Så ikväll ska vi ta fram granen och pynta den, ja kanske lite tidigt men eftersom vi åker nästa Fredag till Sangis och blir där i en och en halv vecka så känner vi att vi vill ha fram granen tidigt så vi hinner se den. Så vi åker den 12 dec till sangis för jag vill hinna fara och hälsa på hos min mormor och farmor och farfar innan vi ska till gbg igen, den 14 dec åker vi till gbg igen och hoppas att vi får åka hem igen den 16 dec att jag får ännu en nolla det vore ju toppen!!! Så då stannar vi i sangis till den 22 dec eftersom syster och barnen kommer dit den 20 och då ska vi och titta på när morfar kjell spelar tomtefar i årets julkalander i Luleå det ska bli jätte skoj att se. Den 17 dec ska vi även träffa prästen som vi ska ha på dopet den 27 dec och det sker ju i sangis så vi träffar ju prästen hos mamma och pappa då.

Så vi har fullt upp denna mån, på tisdag ska vi till gällivare, jag har läkarbesök. Då kanske vi passar på att köpa lite julklappar eller iaf tittar vad vi ska köpa. Nu ska jag gå och ge lite pure till Herman sedan ska jag börja med maten så den är färdig tills mamma kommer, det blir lasagne idag. Nåja ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: blögg älskare

hej jag brukar följa din och din systers blogg,men nu kommer jag inte in på mammaminnas blogg vet du om hon slutat blogga eller?

2008-12-06 @ 18:25:34
Postat av: Minna

Nej, jag har inte slutat blogga. Bara bytt adress. :)

Minna

2008-12-07 @ 12:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0