Vem kunde tro detta?!!

Hej alla mina läsare, kommer med tråkiga och goda nyheter men en del av er har säkert hört detta redan men nu får ni höra det från mig.
Den 9 juli kl 07.30 föddes våran Herman med akut kejsarsnitt eftersom jag var så sjuk och inte orkade krysta pga hostan jag hade. Herman vägde 3890 g och var 50 cm en riktig krabat fast han föddes tre veckor för tidigt :)
Det var alltså dom goda nyheterna, nu till dom tråkiga:

Jag har varit inlagd på sjukhus ända sen min lilla Herman föddes, eftersom jag var så sjuk, hostade och min puls visade sig vara jätte hög så tog dom ekg och ulraljud på mitt hjärta efter förlossningen. Vilket det visade att jag har en hjärtsjukdom: Dilaterad cardiomyopati samma sjukdom som min farbror Peter hade på 80 talet, då var tiderna annorlundare än idag så han dog när han var 21 år.

Men idag finns det mycket hjälp och mediciner, min resa började då i Gällivare. Jag låg aldrig på bb med Peter och Herman utan blev skickad till intensiven på en gång. Fick konstaterat att jag inte kommer kunna amma av alla starka mediciner
:( Att jag kommer bli sjukskriven och Peter pappaledig. Det kändes tråkigt så här skulle ju inte min första tid som nybliven mamma bli. Efter en vecka på intensiven i gällivare blev det vidare mot umeå dom ansåg att jag behövde bättre vård. Sen efter två dagar i Umeå blev jag skickad till Göteborg, sahlgrenska universitetssjukhus där jag ligger än idag.

Här har dom jättebra vård och är mycket duktiga på hjärttransplantationer, eftersom det nu blivit konstaterat att jag ska få ett nytt hjärta. Så jag ligger här  och väntar på att få bli transplanterad. Eftersom jag är aktiv på listan kan det ske vilken dag som helst eller kan ta hur lång tid som helst. Men huvudsaken är att jag kommer att bli frisk! 

Både Peter och lille Herman är här, så även mina föräldrar så jag får träffa alla varje dag. Vi turas om att sköta Her man, så jag har mycket hjälp med honom.  Men jag skulle ju helst vilja sköta honom själv och det kommer jag att få göra så småningom. Nu har jag ju fått en bärbar dator så jag kommer att skriva så ofta jag orkar och vill. Kram, kram från Hanna! 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Först Grattis änn en gång till Herman... =)



Tråkigt med hjärtat, men rätt ställe å få veta det på :) Hoppas du snart får ett nytt hjärta..



Många kramar! =)

2008-08-12 @ 19:08:45
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Tessah

skicka massa massa krya på dej kramar!



Och grattis igen till herman :)



Jag är in och kikar här varje dag!

Hoppas du inte behöver vänta länge på ett hjärta gumman. Du hinner ha herman, ni har ju ett helt liv framför er tillsammans med honom :)

Tänk nu framförallt på dig själv också.



du kan inte ta lite bilder på Herman och lägga ut? kan tänka mig att han växer så det knakar :) vem är han lik? ...



Kram kram

2008-08-12 @ 20:08:42
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Malin & Milla

Oj!! vad ska man säga?

Grattis för det första! Underbart söt liten krabat ni fått!



Så fruktansvärt tråkigt att få konstaterat en hjärtsjukdom i samma veva. Hoppas du kryar på dig!!

Har också varit in här och kikat om det kommit någon uppdatering men nu förstår jag varför det dröjt.

Hoppas att ni har det bra tillsammans hela familjen trots sjukhusvistelsen!



Kramar från oss!

2008-08-13 @ 09:56:49
Postat av: Aro

Kul att du fått en dator i alla fall! Livet där på sjukhuset kan inte vara så roligt. Hälsa grabbarna dina.

2008-08-13 @ 13:06:23
Postat av: Sofie

Hej gumman!

Jag vill gratta er ännu en gång till Herman.

Håller verkligen tummarna för dig nu. Men du är stark så det kommer gå bra. Sen får du massor av tid tillsammans med din familj och Herman.



Massa kramar!

2008-08-19 @ 01:00:51
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0