Förlossningen!!

Tänkte ta och berätta lite om själva förlossningen, hur allt började för lille HERMAN :)

Måndagen den 7 juli gick mitt vatten, jag hade mer så att det läckte en del hela tiden utan allt kom inte på samma gång, vattnet gick redan vid 5 tiden på morgonen och vid 7 tiden ringde jag till bb i gällivare och dom tyckte att vi skulle komma in på en gång fast mina värkar inte börjat ens men dom tyckte det var säkrast att vi skulle komma.

Men Herman ville inte ut än, så vi fick bo på patienthotellet natten från måndag till tisdag och inga värkar än. Men på tisdagkväll började mina värkar med att jag hade ont i ljumskarna, knappt barnmorskorna fattade att det var mina värkar och det gjorde absolut inte jag heller.

Vid tolv tiden på natten var värkarna rejält igång men bm tyckte att vi skulle försöka skjuta upp förlossningen till morgonen så jag skulle få sova så hon gav mig några piller som skulle stoppa värkarna och en sömntablett.
Men inte ville Herman stanna kvar, nu skulle han ut. Mina värkar fortsatte så vid ett tiden ringde jag efter en barnmorskan, nu låg vi alltså på bb. BM kom och kollade hur mycket jag var öppen och jag var helt öppen så det var raka vägen till förlossningen.

Där låg jag med värkar och andades in lustgas fram till 5 tiden och sen kom mina krystvärkar, men jag orkade inte riktigt krysta, det gick inte kändes som att han aldrig skulle komma ut. Så vid halv sju kallades doktorn in. Han viille testa med sugklocka först, jag sa till han att jag inte kommer orka kan det inte bli snitt på en gång. Men nä man måste tydligen testa med sugklocka först men inte lyckades det och ont gjorde det.

Nåja det blev kejsarsnitt, herman var tyst när han kom ut men så småningom började han skrika då pustade jag ut, sen fick jag honom på mitt bröst och då blev det tyst. Vilken lycka, jag har blivit mamma!!!

Kommer att lägga in bilder här kanske redan idag så håll utkik, ha det fint, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej gumman. Din syster meddelade mig precis att du fått fatt i en dator. Vad skönt att få en liten uppdatering om hur du mår =) Jag hoppas du snart får opereras, bli bra, komma hem och komma in i vardagslunken som mamma. Kram.

2008-08-13 @ 14:11:03
URL: http://zpray.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter som en ganska bra förlossning.... synd du inte fick chansen och föda vanligt, men det kommer väl fler gånger... Kram

2008-08-13 @ 14:22:18
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Hanna! Vad jag har tänkt på dej under sommaren, kan inte förstå att det är sant det du råkat ut för. Jag håller alla tummar på att du snart ska vara frisk igen och få njuta av din Herman. En mycket söt bebis (såg på webbisar). Massor av kramar från mej! //Ida

2008-08-13 @ 18:04:52
Postat av: Helena

Hej kusin. Hoppas att allt snart blir bättre och att du får ett super bra hjärta:) Hur mår lilla Herman föresten?

2008-08-13 @ 23:03:20
URL: http://helenaa89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0