Händelserik vecka!!!

Ja förra veckan var väldigt händelserik som ni ser så hann jag inte ens blogga ha ha ha jag som brukar blogga varje dag iaf när jag befinner mig hemma :) Men förra veckan åkte vi till sangis redan tisdagkväll vi var framme nån gång på eftermiddagen då blev det grillad fläskfile och potatisgratäng hos mamma och pappa det var super gott.

Onsdagen började med att jag och Peter tog en promenad med hundarna, sen satt vi ute och solade lite och sedan vid ett tiden hämtade jag Vilma från dagis och William han hade gått hem själv från skolan så vi var förbi och frågade om han ville följa med till mormor och grilla korv och det ville han... så vi hade en lugn och skön dag.

Torsdagen hämtade jag Vilma från dagis vid tolv sen var vi och hälsade på Tesse och hennes familj, gud så söta barn hon har. Vilma fick skratta åt Nathanael när han spexade på för fullt det var kul att se. Lilla Dante var ju så söt och lik sin storebror man längtar så mycket tills man får se sin egen bebis och hålla i den... men tiden går ju fort :)

Fredagen var William och Vilma med oss igen, vi var till Haparanda och handlade upp lönen ha ha ha nä inte så farligt var det... men vi köpte en bilbarnstol sååå fin från barnens hus längtar tills bebisen får ligga i den :) Sen köpte vi en skötväska och en skötbädd till skötbordet... köpte även lite lakan till spjälsängen och så var vi och handlade till Cilla från djurmagasinet en ny bädd till henne och godis och en leksak och hundmat.
Sen tog vi det lugnt på kvällen var och åt middag på route e4 i sangis, var god mat där... sen kollade vi så ska det låta och sen blev en bastu och sedan sängen :)

Lördagen var vi till vårmässan i Luleå, pappa var ju där och jobbade så mycket därför vi åkte dit och endel saker hittade man ju mina efterlängtade remmar som jag alltid köper när det är marknad :) sedan en body som det står älskling på den var sååå söt men den köpte mamma till oss, köpte även en palestina sjal till mig äntligen fick jag en sådan som jag velat ha länge!!! sen blev det inte så mycket mer kollade mest runt!!!

Söndagen var vi förbi min farmor och farfar och fick hemlagad lingonsylt och nybakta bullar med oss och även nykokt vinbärsaft... mmm så gott det var sedan åkte vi mot Haparanda var och storhandlade mat för hela veckan på Ica maxi och sedan bar det iväg mot Pajala, ja det var en händelserik vecka och helg... men kul hur vi haft!!!

Idag har jag jobbat,... usch vad trist det är att jobba nåja det går, är ju bara två veckor kvar sedan slutar jag. Slutade vid elva idag så det var ju lugnt sedan har vi städat här hemma och nu ska jag och Cilla ut på en liten promenad sedan ska vi sitta på balkongen och njuta i solen... nåja ha det fint... kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0