BM besök igår!!

Igår var vi hos barnmorskan igen, mina värden hade inte gått ner och blodtrycket var bra skönt att höra... bara hoppas det fortsätter så annars kanske jag måste ta två järntabletter om dagen om mitt blodvärde sjunker varje gång jag är till barnmorskan... nåja inte så länge kvar nu tre mån ungefär :)

Barnmorskan mätte min mage den låg på 28 cm så det var helt normalt sa hon, skönt hoppas det fortsätter att växa lika bra :) Och inte växer allt för mycket ha ha ha :) sedan lyssnade vi på hjärtljudet och det låg kring 150 som det brukar... bebisen sparkade så mycket i magen hela magen hoppade när barnmorskan kollade hjärtljudet det var sååå härligt att känna. Barnmorskan kände även hur bebisen låg och den låg med huvudet neråt och rumpan uppåt hi hi hi vi fick oxå känna och man kände tydligt att det var rumpan som låg där uppe i min mage sååå härligt :) Men den vänder ju sig fortfarande hela tiden eftersom man känner oxå hur det vrider om i magen ha ha ha :)

Så allt är bara bra jag njuter på för fullt, våren här och jag jobbar endast sju dagar till sen blir jag ledig läääänge... skööönt!!! Idag är solen framme och det är 19 grader i solen ha ha ha, så ska ut med Cilla på en promenad och sedan ska jag sätta mig på balkongen och läsa.... på eftermiddagen ska vi ner till jenny och johan och tända en majbrasa och grilla korv... mysigt!!!

Men imorgon är det jobb som gäller så lär inte bli en allt för sen kväll för mig eftersom jag börjar 7 och slutar först 14.30 hur ska jag orka ha ha ha nåja det går nog fint... jag är ju inte speciellt morgontrött men att börja jobba 7 är jobbigt speciellt när man inte sover hela nätter något mer springer på toa ungefär 3 gånger per natt det tar på ens skönhetsömn ha ha ha :) Nåja det är helt klart värt det och snart slutar jag ju jobba så det är bara stå ut nu dom sista dagarna!!!

Jag ska ta nya bilder på magen denna vecka, är ju i vecka 28 nu eller rättare sagt 27+6 det kanske dyker upp en bild redan idag lite senare, får se om jag kommer ihåg annars så blir det snart det dyker upp :) så imorgon går jag in i vecka 29 fatta vad tiden går fort snart är jag i vecka 30 herregud, snart är det dags för förlossning ha ha ha nästan iaf om tiden ska fortsätta gå så här fort så vet man ju aldrig :)
Nåja nu ska jag gå och göra lite nytta här, kram kram.

Kommentarer
Postat av: Päivi

Jag googlade på Nova Scotia Duck Tolling Retriever och hamnade på din sida! Har ni skaffat en tollare? Å andra sidan nu kanske ni har en annan typ av valp i tankarna... Jag har en underbar tollare hemma.
Hälsningar, Päivi

2008-04-30 @ 12:59:16
URL: http://timeoutiskargarden.blogg.se
Postat av: malin & milla

Oj va tiden gått fort. Redan v30 snart! :) Snart är ju eran bebis klar att komma ut! Guuu va spännande! hihi!
Ha en trevlig valborg!

2008-04-30 @ 15:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0