Bara jobb!!

Känns som att man inget liv har när man jobbar, man orkar inget annat än att sova när man kommer hem hoja vad jag är less på att jobba men det går ändå rätt okej försöker tänka att det snart är över och då behöver jag inte jobba på ett bra tag :)
Så igår jobbade jag från 8-20 gissa om jag var slut när jag kom hem, men orkade iaf se hela körslaget men sedan slocknade jag... ja efter ett tag iaf. Körslaget ett helt okej program, trodde faktiskt inte att det skulle vara så bra men jag gillade helt klart det programet. Allt med musik är ju bra egentligen eller kanske inte allt men nästan :)

Igår på jobbet lagade vi gemensam mat med all personal och alla boenden, potatisgratäng och fläskkarre gud sååå gott det blev... mmm, såna stunder är det inte så dumt att jobba faktiskt, nä man jag ska inte klaga jag är jääätte glad över att jag har en fast tjänst, lättare att få havandeskapspenning och det blir en mycket bättre föräldrapenning då. Så jag är egentligen glad över mitt jobb :)

Igår kväll låg jag och Peter och pratade namn till barnet, ja om det blir en flicka blir det nog Sally i tilltalsnamn och Gloria i andranamn. Sally hette Peters mormor och jag är helt inne på det namnet nu så det kanske blir en Sally då vem vet ;) Om det blir en pojke är vi lite oeniga jag skulle kunna tänka mig namn som Linus eller Herman men Peter vill helst ha Celvin, Ja celvin är fint tycker jag men väldigt ovanligt här iaf och kanske därför det är så fint men endel i min närhet tycker inte att vi ska döpa vårat barn till celvin därför har jag svårt för det namnet. Men egentligen ska man ju inte lyssna på andra bara på sig själv ;)

Men sedan sa jag Melvin och vet ni vad bebisen gjorde då den sparkade ha ha ha den sparkade inte alls på dom andra namnen men på Melvin så kanske det är en liten Melvin i magen ;) Ja Melvin är tydligen några som redan heter det här i Pajala men så kan man ju inte heller tänka till slut kan man inte döpa barnet till något namn alls. Men kanske blir Celvin eller Melvin man vet aldrig :)

Idag ska jag iväg jobba och igen från 11-21 men idag ska vi göra en tårta på jobbet eftersom en i personalen har fyllt år... gott gott med tårta. Ja sen blir det nog rätt lugnt på jobbet, vet iaf att jag ska laga köttsoppa åt en boende, ja vi får väl se om jag lyckas men bra att jag lär mig för har tänkt på att jag och Peter aldrig äter soppa förutom ärtsoppa det är ju lätt att tillaga. Men som köttsoppa eller korvsoppa som är väldigt enkelt att göra det gör vi aldrig... nåja bra att man får lite tips från jobbet ;) Ja nu ska jag gå och mysa med min älskling och Cilla sen blir det jobb igen, ha det fint.. kram kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att fundera ut namn. Vi har faktiskt också sagt Melvin som förslag. Men man får väl se vad det blir :)

2008-04-06 @ 10:20:20
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Emilia

Vad kul med namn!! :D Min jobabr kompis är också gravid och hon viln döpa pojken ( de är en pojke ) till Celvin. Det är ju jätte fint :D Sally var också gulligt :)

2008-04-07 @ 10:42:24
Postat av: Hanna

Tycker det är sååå mycket svårare med pojknamn än med flicknamn ;P Joo jag mår bara bra, jag har lite ont i ryggen. Det kommer en värk på höger sida på ryggen så den är lite jobbigt o så försvinner den o kommer tillbaka.. Men annars är det bra :) Det är säkert mina nerver som kommer i kläm, då livmodern växer! Hur mår du då? :) Kram

2008-04-07 @ 16:31:42
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Emilia

Nä man ska inte lyssna på andra. Utan ta de namn man tycker passar bäst! :) Men Sally blir ju toppen namn om det blir en flicka :) ja tack tack, är nöjd med golvet. Jag åker till Turkiet den 4 maj med jobbet. ska bli sååå skönt med värme..

2008-04-07 @ 17:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0