Hur ska man orka?!

Jaha tråkiga nyheter igen, och denna gång är det endast syster och mamma som fått veta detta från början eftersom att vi ville hålla det lite hemligt tills vi visste hur det var!!
Nåja iaf så testade jag positivt för dryg en och en halv vecka sen, bara nån dag efter började jag att blöda lite smått, det var inte så mycket och inte i samma färg som en mens mycket mörkare så jag ringde till en barnmorska och berättade om mitt missfall som jag haft tidigare och hur det var nu. Hon trodde att det kan bero på att jag nyss haft ett missfall och blivit gravid igen så strax efteråt. Det skulle nog inte vara någon större fara när jag inte blödde så mycket. Under en hel vecka har vi hoppats och trott att nu kommer det gå bra nu löser allt sig. Nåja man ska inte hoppas för mycket, igår (efter en vecka sedan) tog jag ett till test som visade ett väldigt svagt positivt streck, mycket svagare än tidigare och precis så gjorde det när jag fått mitt missfall. Så hela gårdagen gick ut på mycket tårar och väldigt nedstämd dag.

Jaha då vaknade jag imorse tänkte skönt att gå till jobbet och få annat att tänka på när jag stiger upp märker jag att jag blöder igen, denna gång ännu mer och mer i samma färg som en mens... neeej det är ett missfall på gång, värker i hela ryggen det har det gjort under en veckas tid nu men nu är det är extremt ont så ont att jag knappt kan sitta, huvudet värker och allt känns så himla tråkigt. Vi hade ju hunnit bli lite inställda på att få ett litet majbarn, vad är det för fel på mig, två missfall så nära varann?? Varför kan jag inte bli gravid som vanligt?? Nåja ringde till min chef idag sjukanmälde mig två dagar nu, så jobbar först på fredag och då ska jag väl må bättre. Berättade för min chef hur det låg till, hon var väldigt förstående och sa att jag skulle stanna hemma så länge jag behöver, hon skulle berätta till mina övriga arbetskamrater imorgon på p-mötet. Känns skönt för då har dom ju förståelse till varför jag inte kommer till jobbet. Nåja på Fredag ska jag se till att ta mig dit man blir lite knäpp av att bara gå hemma och fundera men just nu skulle jag inte orka annat, är ju helt slut både fysiskt och psykiskt!!

Nåja ska ringa till en gynekolog och boka tid hoppas jag får komma, det står på internet att efter tre upprepade missfall ska man söka upp gynekolog två missfall i raken är inte så ovanligt men jag vet inte om jag orkar med ett till missfall vet inte om jag har lust att försöka igen för jag orkar inte må så himla dåligt varje gång. Först denna glädjen och sen denna sorgen.. nä jag vill inte ha det så något mer. Nåja jag är iaf glad att jag har min älskling att dela allt med, han är sååå fin. Nåja nu ska jag gå och vila, huvudet dunkar... ha det fint.. kram kram!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Näe, är det sant? Fan va jobbigt.
Jag HOPPAS verkligen att det går vägen snart! Jag håller tummarna :)

2007-09-17 @ 11:35:59
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Tessah

NEj men ursh!!! *krama massa*
Stackare, tycker verkligen synd om dej.
Blir ledssen för din skull.
Måsta gå igenom det två ggr på raken t.o.m
Kolla med gyn och be dom göra en vul undersökning och kolla så du inte bär ett utomkved eller så för då kan man blöda mycket mörkt.
Nästa gång ska du se att det fastnar och INTE släpper. *håller alla tummar och tår* Önskar dej verkligen all lycka nu vännen!!!!!

2007-09-17 @ 21:11:56
URL: http://www.tessah.blogg.se
Postat av: Johanna

Tänker på dig vännen *kramar om*

2007-09-17 @ 22:16:24
URL: http://johanniiis.blogg.se
Postat av: Lena Jansson

Hej gumman. Tänker på dig! Stora kramar!

2007-09-18 @ 18:44:09
Postat av: Kitti

Hej vännen!
Usch va hemskt! Stackare... *tycka synd om* Hoppas du börjar må bättre snart! Och att det löser sig. Kramar i massor!

2007-09-19 @ 09:36:27
URL: http://mkitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0