Arbetande hemmafru!!!

Gud vad jag har varit duktig idag, först jobbat från 07.00-12.30 sen när jag kom hem for vi och handlade och sedan när Peter gått till sitt jobb började jag att baka bullar, bakade så mycket bullar att jag fått ont i ryggen nu ha ha ha... jag som aldrig brukar få ont i ryggen börjar man bli gammal eller???!! ha ha ha nä det kanske beror på att jag stod och lutade mig hela tiden... nåja sen när jag bakat, diskade jag och sedan lagade jag en god potatisgratäng och stekte lövbiff i vitlöksost mmm så gott det var.... sen har jag faktiskt bara tagit det lugnt... ska hoppa in i duschen snart för vi ska åka iväg till Jenny och Johan när Peter kommer hem från jobbet för Jenny fyller år idag.. och igår fyllde syster yster år, grattis igen gumman ;) Ibland är det himla jobbigt att bo långt ifrån varandra... speciellt den här helgen hade jag velat vara ledig så jag hade kunnat umgåtts med min syster yster... men men jobba måste man ju oxå göra.

Så händer inte så mycket mer i helgen än att jobba, ta det lugnt och kolla tv... på måndag blir jag äntligen ledig efter en hel veckas arbete. Har jobbat hela denna veckan utan en enda ledig dag, det har varit tungt men det har gått... men var ju på dagis en av dom dagarna så det var skönt med miljöombyte och det är ju alltid kul att jobba på dagis för barn är ju såååå himla söta. Sen har jag även hunnit med att baka goda chokladmuffins här hemma med dumle i... dom var super goda blev riktigt nöjd med dom. Bakade även brownies med krossade marianne karameller på dem blev oxå goda men muffinsen var bäst :) Nåja känner mig riktigt som en hemmafru... Ha ha ha men nu har vi iaf fika för hela hösten nu kan vi få besök ;) nåja snart firar vi ju två år tillsammans den 30 sep och även ett år som förlovade ;) så fika kan behövas... sen fyller jag ju år den 18 okt men vi får väl se om jag måste baka en gång till innan det inte säkert det finns kvar iaf inte muffinsen ;)

Nåja nästa vecka börjar jag skolan, är ledig hela den veckan från jobbet ska bli skönt att få slippa jobbet ett tag och tänka på annat. Så jag ska till Umeå på onsdag, ska bo hos en gammal klasskompis ida ska bli riktigt skoj, få se hur hon har det nu och hon kan ju umeå lite bättre än mig så kanske får lite tips på hur jag ska hitta överallt ;) har bara varit där två gånger... men ska iaf bli kul... kul med miljöombyte det behöver man ibland... men kommer såklart sakna min älskling... han är sååå fin, älskar han så mycket!!! Men blir ju bara borta från ons till fred och det ska jag väl klara av?! sen har jag mailat med min lärare och om det kör ihop sig nån gång med träffarna att jag jobbar samtidigt sa hon att jag inte behöver komma att jag kan jobba hemma istället med uppgifterna... det är ju skönt eftersom jag jobbar samtidigt kan jag ju inte alltid ta ledigt men om jag väl är ledig så är det ju bara åka. Nåja det ska nog gå bra... känner mig lite som en sjuåring som ska börja skolan för första gången... en helt ny skola, helt nya förväntningar... det är både kul och både jobbigt... men sen när man väl börjar är det säkert bara bra... :) brukar ju vara så!! Nåja nu ska jag gå och duscha.. måste göra mig klar så vi kan gå till Jenny och Johan sen... ha det fint... kram kram!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0