Vi väntar valp ;)

Jippie Lördagen den 10/11 får vi hämta oss en liten söt familjemedlem, åååh så spännande, kommer bli sååå roligt och mysigt med en liten valp ;) Det blev ingen cavalier, dels är dom väldigt dyra och väldigt svåra att få tag i speciellt tikar.. men eftersom jag alltid även velat ha en cocker spaniel så åkte vi idag till Piteå för att titta på Engelsk cocker spaniel och det var kärlek i första ögonkastet, man visste direkt vilken valp vi ville och efter att vi träffat mamma ville vi mer och mer ha en sådan hund, så snäll och tillgiven hund. Ja så vi bestämde oss på en gång för en sådan hund, så vecka 45 blir dom leveransklara på helgen eftersom dom blir åtta veckor då, så vi bestämde att vi ska komma och hämta den på lördagen den 10/11.

Har redan funderat ut ett namn, CILLA  det skulle passa så bra in på den hunden eftersom man kan inte mer än gilla denna hund ;) Så jag tror det blir Cilla först lät Peter lite tveksam och tyckte det var så mänskligt på något vis men vadå det finns hundar som heter Vilma, Ronja och även människor som heter så, så det ska ju egentligen inte spela någon roll och jag tyckte bara att Cilla skulle passa på den hunden men man kanske ändra sig, får se hur det känns när man får ta med henne hem kanske kommer på något annat namn då :)

Nåja nu har vi nyss kommit hem från en lååååång biltur... fram och tillbax till Piteå, men det var skoj att få träffa valpen och nu lääängtar man bara till den 10... hoppas tiden går fort men det gör den nog för det händer mycket här nu... imogon fyller jag år, då blir det tårta för hela slanten, till helgen jobbar jag och på måndag med, på tisdag åker vi på planeringsdag med jobbet ända till Levi och stannar ända till onsdag, sen ska jag jobba på dagis tors och fred och sen på fredagkväll åker vi till vassikavouma med min familj och peters familj vi har hyrt stugan heeela helgen och ska bara vara där och slappa, basta och dricka öl och umgås :)

Så fullt upp har vi med andra ord, nu ska jag sätta igång med att baka muffins till imorgon, sen tänkte jag kanske ta en promenad om jag orkar och sen blir det lugnt lär nog somna tidigt så mycket nya intryck idag... ha ha ha... nåja ha det fint, kram kram.

Kommentarer
Postat av: emilia

va kul att ni äntligen får en hund :D och Grattis på födelsedagen!!!

2007-10-18 @ 09:08:58
URL: http://emzoo.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh vad roligt!! :)

2007-10-18 @ 10:16:09
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Hanna

och grattis på födelsedagen!!

2007-10-18 @ 10:16:59
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Kitti

JA MÅ DU LEVA JA MÅ DU LEVA!!! Grattis vännen!!! :)
Hoppas du får en bra födelsedag, och grattis till att ni väntar valp... ;) Det blir jättekul, jag lovar!!! ;) När ses vi? *buhu* Kramar!!

2007-10-18 @ 10:55:40
URL: http://mkitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0