Höstväder!!

Idag är det rikigt höstväder ute, minusgrader och blåsigt och solen har tittat fram så där lite grand om ni förstår hur jag menar :) Har varit och vickat på förskolan kvarnen idag, det är så roligt, alltid lika kul att få komma dit och träffa alla barnen och dom flesta av barnen kommer ju ihåg mig nu, har ju varit där lite titt som tätt nu sen feb 2006 då jag gjorde min första praktik där, sen har jag ju gjort en till praktik i maj 2006 och sen har jag vickat från hösten 2006 tills än idag... men eftersom jag har ett annat jobb oxå och en skola att sköta så kan jag ju inte vicka allt för ofta där. Men det känns iaf bra att få komma dit ibland och vicka och friska upp minnen om hur det yrket fungerar eftersom det är mitt blivande yrke :)

Nu är jag iaf jääätte trött, har nyss diskat för idag och ska plocka ihop tvätten som hänger här i hela våran lägenhet vi har kläder precis överallt jag skojjar inte, för vi var tvugna. GAAAH igår när vi skulle tvätta kläder så är ju såklart torktumlaren trasig, jaha det var bara till att hänga allt som gick i torkskåpet och resten fick vi ta in till lägenheten och hänga på vårat torkställ tur att man har ett sånt iaf. Men jag kan då säga finns det något värre att hänga upp underkläder typ sockar en socka åt gången, fy vilken tid det tar... ha ha ha!!!
Hade ju något att göra iaf!!

Vi var även en sväng till Jenny och Johan igår, Peter hjälpte dom att skruva lite i köket och jag kände mig handikappad ha ha ha men inte mycket jag kan hjälpa till med jag är inte sååå värst haj på att skruva nåja man kanske lär sig så småningom kanske vore bra. Alla möbler vi har köpt har ju peter skruvat upp förrutom soffbordet ha ha ha det klarade jag iaf av att skruva ihop, var ju inte så svårt bara att sätta benen på plats och sedan underskivan ;) hur enkelt som helst... nåja kanske inte så intressant att veta om hur mycket jag skruvar i mitt liv ;)

Imorgon är jag ledig, då ska jag plugga hela dagen, sen på kvällen ska vi till Peter pappa för han fyller år, gud vad alla fyller år nu i okt, min pappa fyller år på söndag och jag på torsdag om en vecka alltså!! Ja men det är kul med kalas då har man en orsak till att umgås och äta en massa gott fika ;)
Ikväll jobbar Peter, jag ska fixa här hemma, plocka in tvätten och små städa lite.... blir dammigt sååå fort.
Sen blir det rätt lugnt, när Peter kommer hem, ska vi kolla Beck, jaaa jag älskar beck filmerna. Det är den nyaste vi ska kolla, vi kollar alltid så fort dom kommit ut.... dom är ju bara för bra. Nåja nu ska jag gå och göra någon nytta, ha det fint... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Kitti

Tjoo!
Då var det fredag/helg - för vissa iaf. *skratt* Far nog till stugan direkt efter jobbet imorrn, men du/ni får jättegärna komma förbi ica i värsta fall.. ni kan ju shoppa lite. *tihi* annars då? Mår du bättre? Kramar!

2007-10-12 @ 08:59:01
URL: http://mkitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0