En riktig höst dag!!!

Idag är jag ledig, skööönt, det känns som att jag behövde vara det, har jobbat mån-ons och borde sätta igång att plugga idag men har inte hunnit med det än. Men jag lovar jag ska börja nu mot eftermiddagen. Har nämligen varit ute i det härliga vädret, solen skiner för fullt och det är inte alls kallt ute, riktigt höst  väder... hääärligt!!

Jag och Peter tog en sväng ut till vasikkavuoma för att promenera över den väldigt stora myren, det var så härligt och eftersom att det är kannelbullensdag idag så syndade vi med att ta med kannelbullar och kaffe, gud så gott det var att fika utomhus, satt där ute på myren och solade och drack kaffe och åt bullar... mmm så gott det var.

   

Nåja det var riktigt härligt med frisk luft, men vi orkade inte vara ute så länge, jag har nämligen blivit förkyld igen, ont i hela kroppen, halsen och är väldigt täppt i näsan... snorar som bara den... hoja hatar att alltid bli förkyld... så nu tänker jag vila på soffan ett tag och kolla in mina vänner :) Jag är helt besatt av vänner, har kanske nämnt tidigare att jag nästan har alla säsonger på dvd, bara ettan som fattas, ja tian är hos min syster yster men hon har lovat att jag ska få den så fort jag köpt ettan... kuuul, bara hon får låna dom precis när hon vill och det får hon!! Ja så nu kanske det är trettionde gången som jag kollar säsong 8 ha ha ha kollar på den nu för den är sååå bra, när rachel blir gravid och monica och chandler har gift sig... den är bara för mysig ;) dom blir verkligen ens riktiga vänner som aldrig sviker en ;)

Nåja snart får vi nog veta om det blir någon valp för oss i början på dec eller kanske redan slutet på nov, hoppas hoppas... håll tummarna för att dom får en tikvalp till oss, vi var på andra plats på valplistan så ligger nog rätt bra till om tiken nu får några stycken... hoppas!! Vill så gärna ha någon att gå härliga skogspromenader med :)

Ja ja annars har det varit rätt lugnt i veckan, jobbat på för fulla muggar, borde plugga men är seg att komma igång men SKA göra det idag, varit och grattat Peters mamma som fyllde år i tisdags, det var gott med tårta!! Till helgen blir det att jobba, så blir rätt lugnt här då... kanske lite tv tittande, kolla film osv. Annars händer det nog inte desto mer. Nåja nu ska jag gå och mysa i soffan ett tag innan jag sätter igång med pluggandet... ha det fint... kram kram.

Kommentarer
Postat av: Kitti

Hej vännen!
Jo, nu lider jag endast av "biverkningarna" från tanden... Kan knappt äta ordentligt, yttepytte små tuggor.... och när jag tuggat sisådär en halvtimme så är värken igång igen... (dock inte samma tandvärk!) Nu väntar jag bara på att detta ska läka igen och sen ska det väl vara frid o fröjd!
När får ni veta om det blir en goosi valp? :P Och när ska du/ni till Klx nu då? :P Kramar!!!

2007-10-04 @ 17:30:46
URL: http://mkitti.blogg.se
Postat av: Kitti

Visst ja! Kortet med statyn är taget i Jukkasjärvi, (där ishotellet brukar stå). :)
*kram igen*

2007-10-04 @ 17:34:52
URL: http://mkitti.blogg.se
Postat av: Kitti

Ni vill inte ha en hanhund alltså? :)
Du får ringa när ni landat i Klx o höra vart vi är, men om det gäller 12-13:e så jobbar jag... men då kan ni ju alltid svänga förbi ica? *kramar*

2007-10-05 @ 09:35:50
URL: http://mkitti.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej :) Joo det ska bli jätte kul att få måla om o ha det i den stil man själv vill ha.. Kommer bli så mysigt :) Ni får komma o hälsa på då ni är i Kalix! Sen i December o framåt.. :)

2007-10-05 @ 11:37:34
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Kitti

Tjoho!
Hade du tänkt uppdatera din blogg nåt? :P:P
Jo, det är gulligt både med tik och hanhund! :D Spelar ingen roll egentligen, bara man tar hand om dem! Eller hur? :)
Var jag knäpper mina bilder? Tja, på platsen jag befinner mig och eller när jag känner för det.. *skratt* Kramar!!

2007-10-05 @ 17:01:03
URL: http://mkitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0