5 hela dagar kvar!!

Insåg att det bara är 5 hela dagar kvar tills vi får hämta hem våran lilla Cilla, det ska bli såååå spännande och roligt... och mysigt framför allt :) Jag blir så glad när jag tänker på att på lördag åker vi mot Piteå och tar hem våran egna lilla vovve, en alldeles egen hund, det var på tiden. Har velat ha en hund vääääldigt länge, när min systers hund fick valpar, var jag såå nära att ta en, det var inte alls långt ifrån. Men då var jag 20 år och singel, borde själv i en tvåa så hade knappt råd till en vovve och verkligen inte tid, med tanke på att man var ute och festade på helgerna och knappt befann sig hemma eftersom man jobbade mycket och sånt.. Men jag ville ha en hund men förståndet tog över det var nog bra det, synd det hade blivit om den hunden då.

Men nu känns det helt rätt, det känns nästan som att varför har vi inte skaffat en hund tidigare?? varför har det tagit sån tid... men samtidigt är det bra att det tog tid för då får vi ju våran Cilla, det var nog menat att vi skulle få henne och hon är ju så underbart söt man vill bara äta upp henne :)
Nu vet jag att jag har tid för en hund eftersom jag inte jobbar heltid, jag pluggar hemma mycket... så befinner mig mycket hemma sen dom dagarna när jag jobbar så har peter väldigt nära från jobbet till oss så han kan gå på rast lite då och då... det är ju jäätte bra allt blir mycket enklare när man är två som delar ansvaret!! Det ska bli sååå roligt. Jag läser en massa böcker om uppfostran det känns så overkligt lite som att hur ska vi kunna lära våran hund sådana saker?? men jag tror inte det är svårt det blir nog vad man gör det till, man måste väl självklart ha tålamod och ork till att träna med hunden och det kommer jag ha för i mitt liv finns det inte mycket intressen mitt största intresse är djur och nu ska jag få min alldeles egna hund, det ska bli sååå mysigt och roligt.

Nåja idag har jag jobbat på dagis, det var skoj, är alltid kul att komma dit och träffa alla barnen dom är så roliga :) Men imorgon är jag äntligen ledig... och vi har inte fått flytta än, triiiist!!! Nåja nu sa dom på torsdag iaf... så det får man väl hoppas på. Vi måste ju få flytta då annars flyttar vi inte alls det ska vi säga till dom imorgon. På onsdag ska jag jobba igen på dagis, ska bli skoj... sen ska jag även jobba på fredag igen på dagis... så det är bra det ger ju pengar och pengar behöver man nu till jul... men är då ledig helgen, det är sköönt för då ska vi ju till Piteå. Nåja denna vecka lär nog gå fort iaf... ha det fint, kram kram.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas verkligen ni får flytta in snart! Nu när ni snart får hämta hunden o allt :) Va kul. Det är ju jätte snart ju. Jag är uppe med tuppen idag, jonas har farit vid kl 6 till Piteå på utbildning med facket o ska sova på havsbadet till på torsdag :) Lyx o fusk för honom! Själv ska jag åka hem till mamma o pappa få nå tag o sova där tills han kommer hem. Ahaa okej, kan förstå att det är tungt under just den tiden på året.. Men samtidigt skönt att man kan gå till en grav o tända ljus o så :) Jag vet inte riktgit ännu, ska höra med min kusin nu då jag är i Kalix.. Så hoppas vi får börja måla o sånt snart :) Kram!

2007-11-06 @ 07:09:32
URL: http://wildbee.blogg.se
Postat av: Hanna

Jaja okej.. Tur ni kan bryta det isåfall. Men samtidigt dålig stil utav dom o göra så, o lova en massa gånger men aldrig hålla det :( Joo hoppas det inte dröjer så länge! Snart har ni Cilla hemma :) Kram

2007-11-06 @ 22:14:00
URL: http://wildbee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0