Nova Scotia Duck Tolling Retriever!!

Ja nu har jag mailat med en kennel i jokkmokk som ska försöka para sin tik nu som löper om det blir valpar så kommer dom ut i mitten på juli och då får man ta en valp i mitten på september... hon skulle skriva upp mig och Peter på hennes valplista sen får man hoppas på att man får ta en valp från henne, det verkar som att vi kommer få det, hon verkar positiv till det.

Jag vet att det kommer vara mycket jobb med en hund, men det är jag beredd på att ge, jag har tänkt börja med valpkurser, träna den till utställningar och även till jakt, både lydnads och viltspår eftersom det är en fågelhund som säkert behöver få utlopp för sina behov av jakt annars blir det som säpo att dom bara drar som bara den när man går ut med dom. Men arbetet är jag väl förberedd på att ta och jag har redan beställt en massa valp böcker som jag ska läsa igenom så vi får en bra hund :)

image10

Visst är den fin, oj oj oj jag kan inte förstå hur jag kunnat missa denna hund i flera år först för något år sen som jag hörde att den rasen existerar och det verkar som en väldigt fin ras, väldigt intelligent och ett bra psyke det är ju huvudsaken.

Nåja idag har jag iaf jobbat från 7-11 sen har jag bara slöat resten av dagen, spelat monopol med min älskling och jag vann överlägset... ha ha ha det var kul för händer inte ofta då jag vinner iaf med så mycket :) Nåja imorgon är det oxå jobb sen är jag ledig tors och fred, vet inte alls vad jag hittar på då, myser iaf med min älskling hela torsdagen men sedan på fredagen åker han till umeå på bröllop och jag kan inte följa med för jag jobbar lördag och söndag... men det ska väl gå, ska iaf ut med lina en sväng på lördagen så det ska bli skoj men ska försöka ta det lugnt eftersom jag börjar 11 dagen efter... hi hi hi.. men jag brukar sköta mig när jag vet att jag har ett jobb jag måste sköta :)

Ja ja fick mitt schema för sommaren igår, sorgligt nog jobbar jag pajala marknad, men det gör inget för jag jobbar natt, då börjar jag 15:00 på fredagen och slutar 08:00 på lördagen sen är jag ledig hela lördagen och börjar först 15:00 på söndagen så jag hinner gå på marknaden i massor och hinner även med utgång på lördagen så jag ids inte börja byta för då är jag ledig helgen före marknaden då det är kiruna festivalen och i år ska jag och peter åka dit... så det är ju bara bra att man är ledig då. Sedan jobbar jag hela midsommar men det var ju väntat har jag ju gjort varje midsommar sen jag tog studenten men det ger ju pengar.

Men nu är det inte länge kvar den 4 Juni åker vi till Cypern, sola och bada i massor och dricka pina colada... det ska bli hur mysigt som helst!!! Och nästa helg åker jag och syster till Luleå ska bo på hotell, från lördag till söndag, ska bli riktigt skoj... en riktig tjejkväll ska vi eller tjejhelg :) Nåja nu ska jag gå och diska måste börja med maten sen... ha det fint... kram kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0